Hudební formy a rozbor skladeb III - OCM6133
|
|
|
||
K praktickému rozboru skladeb určených pro interpetaci je důležité seznámit se s formální výstavbou hudebního díla a nejfrekventovanějšími hudebními formami a žánry. Hlavní důraz je kladen na zvládnutí malé a velké formy dvojdílné a třídílné, variací, sonátové formy, ronda různého typu a fugy. V oblasti žánrů jde zejména o taneční a netaneční útvary instrumentální, útvary vokální a vokálně instrumentální.
Při rozboru skladeb se jedná o praktickou aplikaci teoretických poznatků z harmonie, kontrapunktu a nauky o hudebních formách. Jde o komplexní pochopení díla se všemi aspekty formálními, sémantickými, estetickými a etickými.
Poslední úprava: SEMERADO (23.11.2005)
|
|
||
Stohr, R.: Formenlehre der Musik, Leipzig 1933 Jirák, K. B.: Nauka o hudebních formách, 5. vyd., Praha 1946 Janeček, K.: Hudební formy, Praha 1955 Kohoutek, C.: Hudební styly z hlediska skladatele, Praha 1976 Poš, V.: Nauka o hudebních formách, Praha 1961, 1993 Poslední úprava: SEMERADO (23.11.2005)
|