|
|
|
||
Smyslem kurzu je seznámit frekventanty s variantami praktického strategického jednání pedagoga, které vede ke zvládání rizik ohrožujících zdraví jeho i svěřených jedinců. Předmět poskytuje argumenty k nutnosti hledat cesty k prevenci a podpoře zdraví. V návaznosti na programové dokumenty WHO analyzuje determinanty zdraví a vymezuje hlavní úkoly v oblasti výchovy ke zdravému životnímu stylu.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (22.06.2022)
|
|
||
Cílem kurzu je upozornit pedagogické pracovníky na závažnost problematiky zdravého životního stylu a zároveň na nebezpečí plynoucí z mylné či účelově zkreslené interpretace vědeckých poznatků o zdraví. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (22.06.2022)
|
|
||
Bláhová, K. et al. Kazuistiky z pediatrie. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2014. 197 s. ISBN 978-80-204-3392-3. Hanušová, J. Krizově intervenční minimum pro pedagogické pracovníky: ochrana zdraví a první pomoc. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. 72 s. ISBN 978-80-7290-782-3. Hanušová, J. Zásady předlékařské první pomoci. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství PedF UK, 2014. 76 s. ISBN 978-80-7290-647-5. Ludíková, B. Základy pediatrie pro speciální pedagogy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. 153 s. ISBN 978-80-244-3727-9. O`Callaghan, Ch.; Stephenson, T. Pediatrie do kapsy. 2. přepr. vyd. Praha : Grada, 2005. 434 s. ISBN 80-247-0933-3 Velemínský, M. et al. Vybrané kapitoly z pediatrie. 6. vyd. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, 2009. 176 s. ISBN 978-80-7394-182-6. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (22.06.2022)
|
|
||
Zápočet - aktivní účast na prezenční části výuky (100 % - účast na 3 setkání, popř. na 2 ze 3 - seminární práce za neúčast na jednom setkání v rozsahu a podobě dle vyučující) + úspěšně absolvování zápočtového testu v rozsahu min. 75 %. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (22.06.2022)
|
|
||
1. Zdraví člověka a životní styl. 2. Determinanty zdraví - vnitřní a vnější faktory. 3. Preventivní přístup a strategie podpory zdraví, výchova ke zdraví. 4. Rizikové a protektivní faktory - výživa a nutriční chování, tělesný pohyb, hypokineze, sexuální chování, autodestruktivní chování, psychosociální stres. 5. Civilizační choroby a jejich prevence. 6. Vybraná dětská onemocnění. 7. Základy předlékařské první pomoci. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (22.06.2022)
|