|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (22.06.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (22.06.2022)
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro výkon povolání. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (22.06.2022)
DYLEVSKÝ,I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9. HANUŠOVÁ, J. Kapitoly z biologie člověka. Vyd. 1. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 104s. ISBN 978-80-7290-654-3 KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9 MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro speciální pedagogy. 2. vyd. Praha: Karolinum, 1994. 263 s. ISBN 80-7066-980-2 MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7. PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-182-6. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (22.06.2022)
Úspěšné absolvování písemného testu (min. 75 %). |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (22.06.2022)
1. Vlastnosti živé hmoty, její integrační stupně - geny, buňky, tkáně, orgány, orgánové soustavy. 2. Základy cytologie, histologie a organologie člověka. 3. Muskuloskeletární systém. 4. Kardiovaskulární systém. 5. Respirační systém. 6. Gastrointestinální systém. 7. Urogenitální systém. 8. Imunitní soustava. 9. Endokrinní soustava. 10. Nervová soustava. 11. Smyslová soustava. 12. Organismus jako dynamický systém - člověk a prostředí. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (22.06.2022)
Úspěšné absolvování písemného testu (min. 75 %). |