|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty/studentky se systémovým pojetím výchovy z hlediska cílů-podmínek-prostředků-výsledků v širokém sociálním prostředí, které pozitivně i negativně ovlivňuje výchovu jedince i celých sociálních skupin. Zaměřuje se nejen na problémy patologického charakteru, části populace ohrožených skupin ve svém rozvoji, ale na celou populaci a vytváření souladu mezi potřebami jedince a společností, na utváření optimálního způsobu života dané společnosti. Zdůrazňuje sociální aspekty v edukační realitě.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (05.02.2019)
|
|
||
Vypracování, prezentace a rozprava nad zápočtovou prácí z oblasti zaměření předmětu. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (28.10.2019)
|
|
||
KRAUS a kol. Člověk - Prostředí - Výchova. Otázkám sociální pedagogiky. Brno : Paido, 2001, ISBN 80-7315-004-2. KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. STŘELEC, S. a kol. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy. Brno: Paido, ISBN 80-85931-61-3. Praha : UK, 1996. PŘADKA, M. Vybrané problémy vztahu výchovy a prostředí. Praha: 1983. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.02.2019)
|
|
||
Předpoklad pro úspěšné splnění zkoušky je zvládnutí příslušných vědomosti ze všech tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů. Zkouška má rádný a dva opravné termíny, zkouška je písemná. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.05.2019)
|
|
||
pojetí sociální pedagogiky jako interdisciplinární disciplíny pedagogických věd, vývoj oboru a význam v interakci mezi jedincem a společností; Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (05.02.2019)
|