|
|
|
||
Předmět zahrnuje temata- problematika tělesné odlišnosti: tělové schema, sebepojetí a
psychosociální obraz tělesně postiženého jedince, kognitivní zpracování tělesné odlišnosti, kognitivní disonance, sociální
hodnocení tělesně postižených, společenské postojové stereotypy, mechanismus vzniku znevýhodněné minority a její
charakteristika, problematika omezení hybnosti, objektivní a subjektivní hodnota motoriky v průběhu ontogeneze, syndrom
imobility, problematika centrálních poruch hybnosti, komunikační aspekty tělesného postižení, znevýhodnění v pohybu jako
otázka práv, deklaratorní vyjádření a legislativní zakotvení práv tělesně postižených, socializace osob s těl.postižením,
sebeurčující život, životní autonomie, soběstačnost, kvalita života osob tělesným postižením, asistence tělesně postiženým
osobám, nové trendy v podpoře samostatnosti těl.postižených, paliativní péče, hospicová péče.
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (17.09.2014)
|
|
||
Znalost základní problematiky života osob s tělesným postižením, orientace v problematice inkluzivního vzdělávání osob s tělesným postižením. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (09.10.2016)
|
|
||
HÁJKOVÁ , V., STRNADOVÁ , I. (eds.): Zředěný život. Léčebné, psychosociální a vzdělávací aspekty progresivních onemocnění. EPOCHA & Somatopedická společnost: Praha 2011 OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.: Somatopedie. Paido: Brno, 2007. RENOTIÉROVÁ, M. Somatopedické minimum. Olomouc : Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2003. ISBN 80-244-0532-6. TROJAN,S.,DRUGA,R.,PFEIFFER, J, VOTAVA,J: Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka ,třetí, přepracované a doplněné vydání, Praha: Grada, 2001, ISBN 80-247-1296-2 VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006 Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (09.08.2016)
|
|
||
Vstupní instruktáž, diskuze postupu a sebezkušenostní aktivita ve vybraném školním zařízení. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (09.10.2016)
|
|
||
Odevzdání záznamového archu s přehledem fungování osoby s tělesným postižením ve školním prostředí. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (09.10.2016)
|
|
||
Skupinové ( párové) provedení průzkumu fungování osob s tělesným postižením ve školním prostředí. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (09.10.2016)
|