|
|
|
||
Historie SPU, vývoj poznání, výzkumy, neuropsychologie ve světě a u nás. Etiologie, klasifikace. Klinický popis jednotlivých
poruch. Diagnostika SPU z pohledu speciálního pedagoga v PPP a z pohledu učitele - percepčně kognitivní funkce,
motorické funkce, didaktické testy a zkoušky. Reedukace dyslexie, metody a formy práce, techniky nápravy, pomůcky a
publikace vhodné při práci s dětmi s SPU. Reedukace dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie. Metody výuky počátečního
čtení a psaní, počítání. Specifika reedukace SPU na 1. a 2. stupni ZŠ. Přehled právních předpisů k problematice SPU.
Spolupráce s rodiči. Poradenství.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2010)
|
|
||
ČERNÁ,M. Lehké mozkové dysfunkce. Praha, UK 1992. MATĚJČEK, Z. Dyslexie: specifické poruchy učení. Jinočany : H&H, 1995. ISBN 80-85787-27-X NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5. PEER, L., REID, G. Dyslexia - Successful Inclusion in the Secondary School. London : David Fulton, 2001. ISBN PUMFREY, P.D., REASON, R. Specific Learning Difficulties. (Dyslexia). Challenges and Responses. London : NFER-Nelson Publishing, 1991. ISBN 0-415-06470-8. RAWSON, M.B. Dyslexia Over the Lifespan. A Fifty-five-year longitudinal study. Cambridge, Massachusetts : Educators Publishing Service, Inc., 1995. ISBN 0-8388-1670-3. REID, G. (Ed.) Dimensions of Dyslexia : Volume 1. Assessment, Teaching and Curriculum. Morray House Publications, 2000. ISBN 0 901580 71 6. REID, G., KIRK, J. Dyslexia in Adults : Education and Employment. John Wiley & Sons, Ltd., 2001. ISBN 0-471-85205-8. REID, G. Dyslexia : A Practitioner's Handbook. 3rd ed. John Wiley & Sons, Ltd., 2003. ISBN 0-470-84852-9. POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Specifické poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-8000-7. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2010)
|