|
|
|
||
V rámci předmětu budou studenti uvedeni do problematiky patologie v oblasti komunikační schopnosti dětí v raném a předškolním věku. Seznámí se s problematikou
narušené komunikační schopnosti, diagnózami typickými pro předškolní věk a metodami a jednotlivými oblastmi orientačního logopedického vyšetření.
Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky narušení komunikační chopnosti u dětí v raném a předškolním věku a seznámit je s diagnózami NKS typickými pro předškolní věk. Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
ALLEN, K. E., MAROTZ, L. R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4 BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, v. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0. BYTEŠNÍKOVÁ, I. Komunikace dětí předškolního věku. 1. vydání, 2012. Praha: Grada. 236 s. ISBN978-80-247-3008-0 Doleží, L. (ed.): Začínáme učit češtinu pro děti-cizince (mladší školní věk). Příručka pro lektorky a lektory. Praha: AUČCJ – Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2015. Dostupné z: http://www.auccj.cz/wp-content/uploads/2015/01/zaciname-ucit-cestinu-pro-deti-cizincepredskolni-vek.pdf KLENKOVÁ, J. Logopedie. 1. vydání. Praha: Grada, 2006. 224 s. ISBN 80-247-1110-9 KLENKOVÁ, J., BOČKOVÁ, B., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Kapitoly pro studenty logopedie. Text k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012. 103 s. ISBN 978-80-7315-229-1 KLENKOVÁ, J., KOLBÁBKOVÁ, H. Diagnostika předškoláka – správný vývoj řeči dítěte. Brno: MC nakladatelství, 2002. KUTÁLKOVÁ, D. Budu správně mluvit. Chodíme na logopedii. Praha: Grada, 2011. KUTÁLKOVÁ, D. Průvodce vývojem dětské řeči. Logopedická prevence. 5. vydání. Praha: Galén, 2009. 232 s. ISBN 978-80-7262-598-7 ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. a kol. Klinická logopedie. 2. vydání. Praha: Portál, s. r. o, 2007. 95–109 s. ISBN 978-80-7367-340-6
- plus publikace vztahující se konkrétně k jednotlivým druhům NKS - další literatura bude zadána v průběhu seminářů a přednášek Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (02.02.2018)
|
|
||
Narušená komunikační schopnost. Diagnózy typické pro předškolní věk: - narušený vývoj řeči – opožděný vývoj řeči, specificky narušený vývoj řeči - dyslalie - koktavost - breptavost - selektivní mutismus - poruchy hlasu Orientační logopedické vyšetření, jednotlivé oblasti v rámci orientačního vyšetření. Poslední úprava: Komorná Marie, Mgr., Ph.D. (02.02.2018)
|