|
|
|
||
V rámci výuky budou studenti na základě poznatků o procesu sociální komunikace rozvíjet komunikativní dovednosti. Na modelových situacích si ověří možnosti jejich využití v situacích typických pro jejich profesi.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
|
|
||
Cílem výuky je, aby studenti na základě poznatků o procesu sociální komunikace rozvíjet komunikativní dovednosti. Na modelových situacích si ověří možnosti jejich využití v situacích typických pro jejich profesi. Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-347-0650-04.
PEASE, A. Řeč těla. Praha : Potrál, 2001. ISBN - 80 - 7178-582-2.
SMETÁČKOVÁ, I.; VIKTOROVÁ, I. Škola jako vnitřní síť vztahů: distanční studijní text PedF UK Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
|
|
||
Požadavky pro získání zápočtu: minimální účast na semináři 80 %, závěrečné kolokvium - rozbor komunikační situace. Poslední úprava: RICHTERO/PEDF.CUNI.CZ (03.03.2016)
|
|
||
1. Verbální komunikace - její obsahová a formální stránka ( vlastnosti hlasu, artikulace, tempo, melodie řeči).
2. Charakteristika prostředků neverbální komunikace( mimika, proxemika, fyzický postoj, přímý dotek, gestikulace, pohledy, úprava zevnějšku).
3. Faktory ovlivňující podobu a kvalitu komunikace.
4. Komunikační bariery.
5. Funkční využití prvků neverbální komunikace.
6. Vedení diskuse.
7. Zjišťovací rozhovor s klienty různého věku, pohlaví, sociálního postavení aj.
8. Komunikace s využitím technických zařízení. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
|