|
|
|
||
Předmět je zaměřen na rozvoj vzdělávání v multikulturní společnosti. Umožňuje studentům chápat a přijímat různorodost jako pozitivní jev a hodnotit rozdíly mezi lidmi z různých kultur jako přínosné. Cílem předmětu je přispět k vytvoření respektujících vztahů mezi kulturami. Studenti se pomocí vlastních vyjadřovacích prostředků učí komunikovat a spolupracovat s příslušníky odlišných sociokulturních skupin. Kritická analýza a pochopení odlišností by měly utvářet motivaci k interkulturním výměnám, podporovat pocit solidarity a schopnost reflektovat sociální a ekonomické nerovnosti. Interkulturní vzdělávání umožňuje přizpůsobit vzdělávání a výchovné programy podmínkám a potřebám regionu a místní komunity.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (05.02.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je přispět k vytvoření respektujících vztahů mezi kulturami a seznámit se s inkluzivním vzděláváním. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (05.02.2019)
|
|
||
CÍLKOVÁ, E.; SCHÖNEROVÁ, P. Náměty pro multikulturní výchovu: Poznáváme jiné národy. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-238-6. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (05.02.2019)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: zápočtový test min úspěšnost 75% 3 pokusy. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (05.02.2019)
|
|
||
1. Multikulturalismus a interkulturní vzdělávání. 6. Inkluzivní vzdělávání Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (05.02.2019)
|