|
|
|
||
Předmět předkládá základní paradigmata podpory zdraví a péče o zdraví. Vymezuje problematiku zdravotní gramotnosti a její rozvojové priority. Vychází z programu WHO Zdraví 2020, jakožto osnovy evropské zdravotní politiky pro 21. století.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (09.10.2016)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s probematikou studia oboru výchova ke zdraví, motivovat je k aktivnímu zájmu o problematiku zdraví člověka v intencích evropské zdravotní strategie a o otázky výchovy ke zdraví v kontextu výchovy a vzdělávání. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
1. ČELEDOVÁ, L., ČEVELA, R. Výchova ke zdraví. Vybrané kapitoly. 1.vyd. Praha: Grada Publishing. 2010, s. 127. ISBN 978-80-247-3231-8. 2. ČEVELA, R., ČELEDOVÁ, L., KALVACH, Z. , HOLČÍK ,J., KUBŮ,P. Sociální gerontologie. Východiska ke zdravotní politice a podpoře zdraví ve stáří 1.vyd. Grada Publishing. 2014, s. 240. ISBN 978-80-247-4544-2 1. HOLČÍK, J.; ŽÁČEK, A., KOUPILOVÁ, I.. Sociální lékařství. Brno: LF MU. 2011 ISBN 978-80-87192-15-3 2. MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha:Grada Publishing. 2011. s. 296. ISBN 978-80-247-2715-8 3. VURM, V. a kol. Vybrané kapitoly z veřejného a sociálního zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Triton, 2007. 125 s. ISBN 978-80-7254-997-9. 4. WALTEROVÁ, E. (ed.) Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 1. a 2. díl. Brno : Paido, 2004, 259 s. ISBN 80-7315-083-2 5. ZVÍROTSKÝ, M. Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogiky. Učební texty pro studenty pedagogických oborů. Praha: UK PedF. 2009. s. 80. ISBN978-80-7290-431-0. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (09.10.2016)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě výsledků zápočtového testu.Test obsahuje uzavřené i otevřené otázky. Minimální úspěšnost 75 %. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (09.10.2016)
|
|
||
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (09.10.2016)
|