|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (20.01.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (20.01.2020)
PECHÁČEK, S.: Základy taktovací techniky. Praha 2003. Pozn: nutné pro práci v semináři, skripta noste s sebou. UHEREK, M. Zpíváme ve sboru. SPN Praha 1992. ISBN 80-04-25050-5. Doporučený výběr z této učebnice: Jarní, s. 160, Pojeďte s námi, s. 212, Já mám hezkou holku, s. 393, Tovačovský hatě, s. 389, U sušeda, s. 366, Našel jsem jo pytliček, s. 352, Cera matky, Spadla moucha - kánony, s. 322-323, Do tance, s. 304, Dyby byla kosa, s. 202. Doporučený výběr z učebnice Hudební výchova pro 6. ročník základní školy. Fortuna 1997. Tráva neroste, s. 28. Tři tamboři, s. 210. Ej, pred hostincom hudci hudú, s. 166. Což se mně, má milá, s. 46. Doporučený výběr z učebnice Hudební výchova pro 7. ročník základní školy. SPN 2018. U Těšína, s. 25. Ej, lásko, lásko, s. 27. Doporučený výběr z učebnice Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. SPN 2018. Já s nebes výše, s. 61. Doporučený výběr z učebnice Hudební výchova pro 9. ročník základní školy. SPN 2018. In hoc anni circulo, s. 14. Doporučený výběr z čebnice: Hudební výchova pro gymnázia 1. SPN 2003. ISBN 80-7235-211-3. Sbory a kánony ze stran 56-66. Voda a pláč, s. 77. Nebeští kavalérové, s. 101., sborové úpravy s. 58-66. Doporučený výběr z učebnice: Hudební výchova pro gymnázia 2. SPN 2003. ISBN 80-7235-219-9. B. Smetana - Má hvězda s. 76, W. A. Mozart - Zvonečků hlas milý s. 62, popř. další sborové skladby. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (20.01.2020)
1. Koruna průběžná. Koruna závěrová. 2. Dynamika a dynamické změny. 3. Tempo a tempové změny. 4. Opakování a shrnutí děleného gesta. Zvláštní případy užití děleného gesta. Velká triola. 5. Recitativní způsob taktování. Chorály a táhlé lidové písně. 6. Nezávislost paží. Nástupy a závěry jednou rukou. 7. Nadhodnoty v doprovodném hlase. 8. Opakování a shrnutí učiva. 9. Opakování a shrnutí učiva. 10. Zápočtová hodina.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (20.01.2020)
1. V seminářích: účast na výuce (max. dvě absence), průběžné zvládnutí dirigentské techniky u cvičných písní. Nácvik a příprava řízení vybraného sboru. 2. Klasifikovaný zápočet: předvedení tří vybraných skladeb pro dětský (ženský, smíšený) sbor zpaměti (dvojhlas-čtyřhlas) - z toho alespoň 1 s doprovodem nástroje. Sborové skladby mohou být ze skript nebo z výběru skladeb (viz Literatura) |