PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Analýza publicistických textů - OB2307A37
Anglický název: Analysis of Journalistic Texts
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Němčina
Záměnnost : OB2307037
Je záměnnost pro: OB2307037
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Cílem předmětu je seznámení se základními charakteristikami a postupy publicistického stylu, zdůraznění textu jako komunikátu. V centru pozornosti je také problematika terminologie publicistického stylu, analýza jednotlivých publicistických textových typů, sepětí publicistického stylu a stylu krásné literatury, variování publicistických textů pro potřeby výuky cizímu jazyku a cizojazyčné časopisy pro školy. Obsahově lze předmět shrnout do následujících tematických okruhů: Prezentace stěžejních periodik jednotlivých německy mluvících zemí. Analýza konkrétních textů včetně zpracování jednoho a téhož tématu v různých periodikách a porovnání prezentace jednoho tématu v českém a německy psaném tisku. Kreativní psaní publicistických textů.
Poslední úprava: MIKESOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.05.2010)
Literatura

1. PÜRER, H. (Hrsg.) Praktischer Journalismus in Zeitung, Radio und Fernsehen. 3. überarbeitete und erweiterte Auflage. Salzburg: Kuratorium für Journalistenausbildung, 1990. ISBN 3-89669-458-8.

2. JIRÁK, J.; KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost : Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-697-7.

3. BURTON, G.; JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Brno: Bannister & Principal, 2003. ISBN 80-85947-67-6.

4. NOELLE - NEUMANN, E. ; SCHULZ, W.; WILKE, J. Fischer Lexikon Publizistik, Massenkommunikation. Frankfurt am Main: Fischer Taschenbuchverlag GmbH., 1994. ISBN 3-596-15495-2.

5. PROKOP, D. Der Kampf um die Medien. Hamburg: VSA Verlag, 2001. ISBN 3-87975-807-7.

6. REIFOVÁ, I. a kol. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.

7. KOL. AUTORŮ Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0748-2.

8. BUNRS, L.S. Žurnalistika : Praktická pomůcka pro novináře. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-871-6.

9. THOMSON, J.B. Média a modernita. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6.

10. Německy psaný denní tisk, časopisy a magazíny - nutno sledovat průběžně nebo podle instrukcí studovat v kulturních centrech.

Poslední úprava: MIKESOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.05.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK