Spec. pedag. znevýh. člověka se zrakovým postižením - O06318033
|
|
|
||
Osobnost a zrakové postižení; zrakové vady (typy porušení vizuální percepce a stupně zrakového postižení), etiologie - nejčastější diagnózy v dětském věku, v dospělosti i v postproduktivním věku, diagnostika z pohledu speciální pedagogiky, systém spec. ped. péče o zrakově postižené v ČR.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Květoňová-Švecová, L.: Oftalmopedie. Brno, Paido 2000. Jesenský, J.: Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. Praha, Karolinum 1995. Scholl, G.T.(ed.): Foundations of Education for Blind and Visually Handicapped Children and Youth. American Foundation for the Blind, INC. New York 1886. Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Cíl kurzu:
Uvedení do problematiky specifik života člověka se zrakovým postižením, vymezení jeho potřeb a speciálně pedagogická podpora Obsah kurzu: Člověk se zrakovým postižením, mýty, předsudky na straně intaktní majority i na straně postižených osobností a zrakový handicap, Zrakové vady - typy a stupně zrakových vad, senzorická deprivace, informační deficit, Výskyt a etiologie vad, Systém péče o zrakově postižené v ČR (Centrum zrakových vad, raná péče, spec. mateřská škola, SPC, Integrace v rámci předškolní výchovy, speciální základní škola pro zarkově postižené, speciální třídy, SPC v rámci integrovaného vzdělávání, středoškolská studia, možnosti a podmínky vysokoškolského studia, technická pomoc, Tyfloservis, Rehabilitační a rekvalifikační středisko, oslepnutí jako zátěžová změna v psychosociální rovině. informační deficit při chybění vizuálních informací. Poslední úprava: Ohlídková Blanka, PhDr., CSc. (13.04.2005)
|