Vstupní kurz a dějiny SPPG I - O06318026
|
|
|
||
Předmět, principy, metody a součásti předmětu speciální pedagogiky. Cílové skupiny znevýhodněných osob se speciálně pedagogickými potřebymi. Defekt, porucha, snížená schopnost, handicap, speciální potřeba, Edukační souvislosti defektů a strategie jejich eliminace. Systém edukace postižených osob.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Vítková, M.: Integrativní speciální pedagogika. Paido, Brno, 1998. Robert F. Murphy: The body silent.,New Zork 1987 Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Cíl kurzu:
Uvedení do speciální pedagogiky v kontextu domácí tradice i evropských souvislostí Obsah kurzu: Konstituování a vývojové etapy speciální pedagogiky jako vědního oboru. Multidisciplinarita, interdisciplinarita a transdisciplinarita v současné speciální pedagogice. speciálně pedagogické metody a principy. Od defektu ke speciálním potřebám znevýhodněných osob. Socializace jako proces vrůstání do společnosti i postižení. Průnik mezinárodních přístupů a trendů do teorie a praxe speciální pedagogiky. Cílové skupiny současné speciální pedagogiky a jejich bližší charakteristika. Vyrovnávání se s důsledky postižení. Problém klasifikací a norem ve speciální pedagogice. Činitelé působící ve výchově znevýhodněných osob, výchovné styly. Poslední úprava: Ohlídková Blanka, PhDr., CSc. (11.04.2005)
|