Cíl kurzu:
Porozumět problému inkluse a inklusivního vzdělávání; porozumět psychickým mechanismům hendikepu; změnit postoj účastníka vzdělávacího procesu aby na své pozici chtěl a dokázal osobně přispět k zvládnutí inkluse a k rozvoji každého dítěte.
Obsah kurzu:
S použitím e-learningového kurzu "ODL:Inclusive", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů:
- obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání, principy inkluse
- nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti
- výklad teoretických východisek inkluse (- výměnné vztahy jedince a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, - životní podmínky a osobní historie, - vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy, disociace psychiky)
- deficitní a kompetenční pojetí handicapu, cesta od vnějšího k vnitřnímu pozorovateli
- životní podmínky a biografie, logika vývoje jedince
- DCSCAT - substituční kooperativní akční terapie zaměřená na dialog, ukázky
Diskuse studentů s odborníky z praxe.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (07.09.2005)