PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Konstruktivní prostředí a výuka - O02319901
Anglický název: Constructivistic Education with ICT
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok5
Staré označení: KPRV
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Základy techniky
Prerekvizity : O02319581, O02319591
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Předmět K92 Konstruktivní prostředí a výuka navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia technické a informační výchovy, zvláště pak na příslušné tematické celky předmětů K74 Edukační technologie a K83 ICT ve vzdělávání. Předmět se zaměřuje především na praktické aspekty uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s převažující didakticko metodickou orientací druhého cyklu studia je cílem předmětu K92 rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založených na využití ICT, a tak celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace ICT ve vzdělávání.
Poslední úprava: Erudio ()
Literatura

BRDIČKA, B. Vliv technologií na rozvoj lidského myšlení. http://omicron.felk.cvut.cz/~bobr/vlivtnam.htm

BRDIČKA, B Víceuživatelské virtuální prostředí.

http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/MUVE/

DVOŘÁČEK, J. Základy pedagogiky. Praha : VŠE, 1999.

Explorations in Learning & Instruction: The Theory Into Practice. http://tip.psychology.org/

GEOFFREY, P. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.

HARRIS, J. Teachers as telecollaborative project designers: A curriculum-based approach. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education. http://www.citejournal.org/vol1/iss3/seminal/article1.htm

Learn Programming with Logo. Web ze soutěže ThinkQuest. http://library.thinkquest.org/18446/

METRICK, S., BJORK, K., EPSTEIN, A. Emerging Technologies for Active Learning. LNT Perspectives. 1999, http://www.edc.org/LNT/news/Issue10/feature3.htm.

Theoretical Sources in IT. University of Colorado and Denver. School of Education. http://www.cudenver.edu/~mryder/itc_data/theory.html

Poslední úprava: Erudio ()
Sylabus -
  • Kognitivní a konstruktivistické aspekty psychodidaktických soustav
  • Instruktivní a konstruktivní edukační prostředí
  • Současné pojetí a nástroje konstruktivní výuky
  • LOGO jako klasický konstruktivní nástroj
  • Výukové konstruktivní programy
  • Projektové metody a výukové projekty
  • Virtuální prostředí
  • Metodické aspekty realizace konstruktivních metod edukace

Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (20.09.2005)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK