Cíle předmětu je integrovat poznatky o potřebách zdravého rozvoje dítěte předškolního věku (úloha rodiny a institucí ve výchově dítěte a při jeho přípravě pro školní vzdělávání). Vztah předškolní výchovy a počátečního vzdělávání. Poskytuje vhled do práce organizací pomáhajících rodině s alternativními možnostmi výchovné péče (kojenecký ústav, jesle, střediska rané péče, speciální mateřské školy aj.). Součástí výuky jsou odborné stáže.
Poslední úprava: MARADOVA (12.07.2005)
The course objective is to integrate knowledge of needs to healthy development of pre-school children (role of family and institutions in children's education and in their preparation for school education). The course analyses the relationship between pre-school education and primary education, it shows what the work of organizations is which help family to find a suitable alternative educational care (infant institution, nursery, special kindergarten, centers of early care, etc.) Specialist excursions are included
Poslední úprava: MARADOVA (12.07.2005)
Literatura
OPRAVILOVÁ, E. Kniha jako prostředek výchovy. Praha: UK, 1984
HAVLÍNOVÁ, M. Zdravá mateřská škola. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-048-0
KOPŘIVA, P. Naše mateřská škola na cestě ke zdraví. Kroměříž: Spirála, 1996. ISBN 80-901873-2-3
Poslední úprava: MARADOVA (12.07.2005)
Sylabus
Obsah kurzu:
Vybraná témata z předškolní pedagogiky a jejich rozbor a interpretace z hlediska teorie i praxe: