Příprava budoucích učitelů na problematiku integrace dětí se specifickými vzdělávacími požadavky do běžných základních a středních škol. Zvyšování kompetence učitelů VVP při tvorbě individualizovaných vzdělávacích programů v dílčích vyučovacích předmětech.
Obsah kurzu
Problematice integrace dětí a mládeže s pervazivními vývojovými poruchami, resp. autismem do běžných základních a středních škol dosud nebyla ve studijních plánech VVP věnována pozornost. Aktuální se tato problematika stává vydáním Směrnice MŠMT ČR z 6.6.2003 k integraci těchto dětí do všech typů škol. Kurs nabízí přehled o spektru pervazivních vývojových poruch u dětí a mládeže, typologii autistických poruch. Dále rozebírá problémy v sociální komunikaci a v chování těchto dětí. Pozornost je věnována školní úspěšnosti, specifickým dovednostem a schopnostem těchto dětí, a dále problematice školního hodnocení a klasifikace
Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
Literatura
Gilberg,Ch.-Peeters,T.: Autismus-zdravotní a výchovné aspekty. Portál, Praha 1998.
Jelínková,M.: Současnost autismu. Klub Autistik, Praha 1994.
Jelínková,M.: Autismus I.,II.,II. IPPP, Praha 2000.
Schopler,E. et al.: Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Portál, Praha 1998
Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)