Evaluace v uzlových bodech (hodnocení výsledků vzdělávání žáků základních škol, příprava nové maturity) vyžaduje, aby se studenti učitelství seznámili se základními principy didaktického testování s důrazem na problematiku tvorby testových úloh a sestavení testu z učiva chemie na základních a středních školách. Semináře budou věnovány praktickému nácviku tvorby testových úloh z chemie a didaktické interpretaci statistických výsledků získaných při ověřovacích šetřeních. Za pomoci odborných českých i zahraničních materiálů (včetně webu) si absolventi osvojí základní dovednosti, které potřebuje učitel chemie ke zvládnutí ověřování výsledků výuky.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (01.11.2017)
Evaluation in key points of education (evaluation in primary education and secondary education) requires teaching professions´ students to be acquainted with the basic principles of testing for educational purposes with an emphasis on primary and secondary Chemistry subject item creation and test construction. The seminar will include practice in Chemistry subject item creation and didactic interpretation of statistic data and outcomes from pilot surveys. With the help of domestic and foreign materials (including web pages), the participants will acquire basic knowledge and skills necessary for future Chemistry teachers.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (01.11.2017)
Literatura -
Aktuální znění RVP, Standardy pro základní vzdělávání Chrástka, M.: Didaktické testy, Brno Paido 1999. Čtrnáctová, H, Vasileská M., Mokrešová, O., Kroutil, J.: Sbírka úloh pro společnou část maturitní zkoušky chemie, Praha Tauris 2001 Čtrnáctová, H, Vasileská M., Mokrešová, O., Kroutil, J.: Sbírka úloh pro společnou část maturitní zkoušky chemie, Praha Tauris 2001 Schindler, R. a kol.: Rukověť autora testových úloh, CERMAT, Praha 2005 Vasileská M., Marvánová, H.: Rukověť autora testových úloh II ? chemie, CERMAT, Praha 2006
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (01.11.2017)
Actual curricular documents
Chrástka, M.: Didaktické testy, Brno Paido 1999.
Čtrnáctová, H, Vasileská M., Mokrešová, O., Kroutil, J.: Sbírka úloh pro společnou část maturitní zkoušky chemie, Praha Tauris 2001.
Čtrnáctová, H, Vasileská M., Mokrešová, O., Kroutil, J.: Sbírka úloh pro společnou část maturitní zkoušky chemie, Praha Tauris 2001.
Holec, J., & Rusek, M. Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - chemie. NÚV, Praha 2016.
Schindler, R. a kol.: Rukověť autora testových úloh, CERMAT, Praha 2005.
Vasileská M., Marvánová, H.: Rukověť autora testových úloh II ? chemie, CERMAT, Praha 2006.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
Požadavky ke zkoušce -
Prokázání orientace v problematice mezinárodních i národních testování, příprava a vyhodnocení didaktického textu, prokázání zalosti taxonomií k hodnocení testových položek.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (01.11.2017)
Proof of one's orientation in problematics of international and national test projects, preparation and evaluation of a didactical test, proof of one's knowledge of the taxonomies for test items evaluation.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (01.11.2017)