|
|
|
||
Vzájemný vztah řečových dovedností a jazykových prostředků. Vztah mezi cíli a obsahem - charakteristika obsahu výuky.
Jazykové a komunikativní dovednosti. Jazykové prostředky. Tematicko-funkční zaměření výuky. Problematika výběru
učiva jako soustavy jazykových prostředků navzájem souvisejících a navzájem podmíněných. Stanovení a principy výběru
gramatického a lexikálního minima. Výstupní úrovně jednotlivých stupňů škol - problematika zajištění návazné výuky.
Komunikativní orientace v současném pojetí výuky CJ (futurologické a humanizační aspekty v současném pojetí výuky).
Pojem kompetence lingvistická, sociolingvistická, sociokulturní a studijní. Prezentace a fixace učiva. Základní metodická
pravidla spojená s ovojováním CJ. Etapy osvojování. Typologie cvičení. Charakteristika vyučovacího procesu a vyučovací
jednotky z hlediska učebních činností žáků a učitele. Typy, struktura a organizační formy cizojazyčné vyučovací hodiny.
Diferenciace a individualizace výuky, autonomie učebních činností žáků. Význam evaluace (kontrola, korekce a
hodnocení). Chápání "chyby" v souč. pojetí a v různých lingvodidaktických školách.
Semináře jsou orientovány na rozvoj praktických dovedností především v oblasti metodických postupů.
Poslední úprava: Mikešová Monika (06.03.2007)
|
|
||
HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988.
BENEŠ, E. Metodika vyučování CJ. Praha : SPN, 1969.
CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků : Úvod do vědního oboru. Praha : ACADEMIA, 2006. ISBN 80-200-1213-3.
BAUSCH, K.R.; CHRIST, H.; KRUMM, H.J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 3. überarbeitete und erweiterte Aufl. Tübingen; Basel : Francke Verlag, 1995. ISBN 3-8252-8043-8.
WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser : Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München : Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2.
WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning : Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0.
WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0.
RAMPILLON, U. Lernen leichter machen. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001574-0.
HORNIG, U., HABERMANN, B. Spaß mit der neuen Rechtschreibung. DaF, 1999.
Časopis Cizí jazyky (rubrika recenze, didaktika/ metodika), časopis Auskunftsgeber
Pedagogické dokumenty pro příslušné typy a stupně škol, učebnice NJ
Společný evropský referenční rámec pro jazyky : Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2010)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:
Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2010)
|