Didaktika FJ I. - O02306025
Anglický název: Methodology of French language I.
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok1
Staré označení: DIFJ
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Silva Machleidtová
Kategorizace předmětu: Učitelství > Francouzština
Je prerekvizitou pro: OSOZ1F, O02306052
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Teoretické základy didaktiky cizích jazyků, pedagogická, psychologickâ a lingvistickâ východiska. Typologie metod v historii cizojazyčného vyučování se zaměřením na francouzský jazyk.
Poslední úprava: Erudio ()
Literatura

BOYER, H. Nouvelle introduction ? la didactique du FLE . Paris: CLE International, 1990.

Cizí jazyky - časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům, Praha.

FENCLOVÁ, M. Fonetika francouzštiny jako lingvodidaktický problém. Praha: UK PedF, 2003.

HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

CHODĚRA, R.; RIES, L. Výuka cizím jazykům na prahu nového století. Ostrava: Ostravská univerzita, 1999.

GIRARD, D. Enseigner les langues: méthodes et pratiques. Paris: Bordas, 1995.

Le français dans le Monde: la revue internationale des professeurs de français. Hachette

MOIRAND, S. Enseigner ? communiquer en langue étrang?re. Paris: Hachette, 1982.

Portfolio européen de langues. Strasbourg: Conseil de l'Europe ; 2000.

ROBERT, J.-P. Dictionnaire pratique de didactique du FLE. Paris : OPHRYS, 2002.

TAGLIANTE, Ch. La classe de langues: Techniques de classe. Paris: CLE International, 1994.

TRÉVILLE, M.-C. Enseigner le vocabulaire en classe de langue. Paris: Hachette, 1996.

Poslední úprava: NEMRAVO (29.04.2005)
Sylabus

Cíl a obsah:

  • Úvod do didaktiky cizích jazyků.
  • Poslání, cíle a obsah výuky CJ a francouzštiny jako cizího jazyka zvláště. Nové pohledy na potřebu CJ vzdělávání, výchova k evropské sounáležitosti. Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Evropské jazykové portfolio.
  • Teoretické základy didaktiky CJ: pedagogická, psychologická a lingvistická východiska.
  • Metodologie a hlavní metodické směry v historii CJ vyučování: gramaticko-překladová, přímá, zprostředkovací, audioorální, audiovizuální (SGAV), komunikativní přístup.

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu:

Prostudovat doporučenou literaturu k zadaným tématům a úspěšně napsat závěrečný test.

Poslední úprava: Kalfiřtová Eva, PhDr. (27.11.2006)