Pohádky odrážejí určitým způsobem dějiny společenských a mezilidských vztahů, kulturních a historických rozdílů a vývoje a jsou proto důleýžitým zdrojem znalostí o lidském životě. Pro děti jistého věku jsou pohádky předmětem potěšení, umění, výchovy a vzdělání. Musí být využívány velmi intenzívně, ale opatrně, protože některé pohádky obsahují prvky, které narušují dětské chápání života. Dokonce i adolescenti jsou často připraveni pohádky akceptovat.
Poslední úprava: Erudio ()
Fairy tales reflect in a special manner history of social and inter-personal relations, cultural and historical differences and developments, and therefore are important source of knowledge concerning human life. For children of certain age is fairy tale an pleasure, art and education tool. It must be used extensively, but carefully for some fairy tailes contain features, which distort children's understanding of life. Even teenagers are often prepared to accept fairy tales.
Poslední úprava: Erudio ()
Literatura
Propp, Vladimír: Morfologie pohádky.
Bratří Grimmové: Pohádky
Božena Němcová: Pohádky
Jaromír Erben: Pohádky
Pohádky tisíce a jedné noci
Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)