|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (02.02.2021)
Předmět rozvíjí schopnost studentů reflektovat výtvarné vnímání a tvorbu i schopnosti komunikovat o rozpoznaných významech a zkušenostech subjektu s cílem jejich budoucího využití ve výuce výtvarné výchovy. Student, jako reflektivní praktik, je veden k uvažování o vlastních navrhovaných výtvarných úkolech a širších projektech a jejich možné revizi. Předmět seznamuje studenty s vybranými kvalitativními metodami výzkumu, užívanými současnou výtvarnou výchovou (případová studie, zakotvená teorie, akční výzkum, art-led research, practice-based research, artography) s cílem probudit zájem studentů o systematické studium jevů v procesu vzdělávání. Studenti rozvíjí schopnost reflektovat výuku. Strukturovanou přípravou SZ portfolia rozvíjí své metakognitivní a reflektivní kompetence. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (02.02.2021)
přednáška, četba, analýza procesu výuky, plánování vlastní výuky, reflektivní dialog, analýza výtvarných prací, výtvarné portfolio, spolupráce při výzkumu |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (02.02.2021)
Požadavky ke zkoušce: aktivní účast na přednáškách a v seminářích studium zadané literatury spolupráce při ověřování podpůrné struktury přípravy profesního portfolia ústní kolokviální zkouška
Vzhledem ke komplikované situaci a vládním opatřením proběhne výuka distanční či hybridní formou v prostřednictvím platformy MS TEAMS. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (28.01.2022)
Obsahem předmětu jsou reflexe a hodnocení výtvarného procesu a výtvarné edukace a jejich možnosti v primárním vzdělávání. V návaznosti na předmět Reflektivní praxe si studenti všímají vztahu výtvarného procesu a jeho produktu. Pozorují a studují druhy a metody reflexe a hodnocení ve Vv, mj. na videozáznamech z výuky Vv. Učí se navrhovat vhodné způsoby zpětné vazby v návaznosti na logiku výtvarných úkolů, jejich učiva, cílů, výtvarných prostředků a jednotlivých vizuálních médií. V kurzu bude implementovaná metodika poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink: -Sporné otázky problematiky reflexe, hodnocení a klasifikace uměleckých předmětů. Specifika reflexe uměleckých předmětů. -Hodnocení ve Vv, sledování, reflexe a analýza videozáznamu -Tematizace profesního portfolia -Stanovení cílů, profesního portfolia, rozvoj metakognice - Struktura portfolia -Hledání formální podoby portfolia |