|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (11.10.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (11.10.2019)
Osvojení vědomostí, dovedností a zkušeností na úrovni "Instruktora plavání". |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.10.2020)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice. Link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9468 |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)
Hoch,M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983. Hofer,Z. a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2000. Čechovská,I.,Miler,T. Plavání. Praha: Grada Publishing, 2001. Pravidla plavání a dálkového plavání. Český svaz plaveckých sportů, 2002. Miler,T. Záchranář - bezpečnost a záchrana u vody. Praha: VZS ČČK, 1999. Bělková,T. Didaktika plavecké výuky. Praha: UK, 1994. Dvořáková, H.,Engelthalerová, Z. a kol.(2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy - kpt. 4.8 - Plavání. Praha: Karolinum. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)
Tematické okruhy ke zkoušce z plavání - (1 otázka z teorie + 1 otázka z metodiky) A. Teorie 1) Význam, úkoly a cíle plavání 2) Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program – plavecké výuky (klíčové kompetence, očekávané výstupy, učivo) 3) Vliv plaveckého výcviku na rozvoj jednotlivých klíčových kompetencí 4) Etapy plavecké přípravy - didaktické aspekty výuky, metody výuky, organizační formy, využití her v plavecké výuce, bezpečnostní hlediska při výuce, plavecké pomůcky, nácvik plaveckých pohybů a dovedností 5) Metodická a didaktická hlediska plavecké výuky dětí mladšího školního věku 6) Legislativa povinné plavecké výuky dětí na 1. stupni ZŠ 7) Pohybové schopnosti a jejich rozvoj v plavání B. Metodika Popis vybraného plaveckého způsobu – motýlek, znak prsa a kraul včetně startovního skoku a jednotlivých obrátek (technika, biomechanické zákonitosti provedení, metodika nácviku, průpravná cvičení) Studenti mají tři pokusy k ukončení předmětu. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (11.10.2019)
Vyučovací metody v plavání, didaktika plavání dětí v základním a zdokonalovacím plaveckém výcviku, seznámení dětí s podmínkami, organizací, hygienou a bezpečností, výuka plavání podle věkových a výkonnostních skupin, používání plaveckých pomůcek, herní prvky a činnosti. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
Udělení zápočtu je podmíněno odevzdáním vypracovaných příprav na plaveckou výuku dětí mladšího školního věku. Ústní zkouška - teoretické znalosti.
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky. |