|
|
|
||
Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili homogenní variantu studia a musí se zapsat do všech tří kurzů současně. Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili prohlubující modul Primární pedagogika I.-VI.
Hlavním obsahem kurzu je sledování a analýza videozáznamů, případně náslechů ve školách, praktické činnosti inspirované konkrétními principy a pedagogickými a didaktickými postupy vybraných proudů a programů, hledání možností vlivu vybraných proudů a programů na naši školu a na vlastní pojetí výuky.
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (24.10.2021)
|
|
||
Cílem je hlouběji se seznámit s vybranými inovativními programy. Cílem je hledání možností jejich vlivu na vlastní pojetí výuky. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.10.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.10.2021)
|
|
||
Příprava na semináře (student vypracuje vždy úkol a na seminář přichází připravený). Průběžná příprava. Aktivní účast (1 omluvená absence, domluvené náhrady -viz. první seminář a informace k němu) Závěrečná argumentativní esej. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (24.10.2021)
|
|
||
GADOTTI, M. (1994) Reading Paulo Freire - His live and work. State University of New York Press https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/21527/freireho-kriticka-pedagogika-a-technologie.html/Freire, Paulo (1970). Pedagogy of the Oppressed. Penguin Books. Kargerová, Maňourová: Kompetentní učitel 21.století – publikace vydaná Step by Step ČR Kreisberg, Seth. (1992) Tranfofrming Power. Domination, Empowerment adn Education. State University of New York Press. Kreislová Z., Krok za krokem 1.třídou, Praha: Grada 2008 ISBN 978–80–2038–8 Krejčová V., Kargerová J., – Vzdělávací program Začít spolu- Metodický průvodce pro 1.stupeň ZŠ- Praha: Portál, 2003 ISBN 80–7178–695–0 Lukavská E., – Pozor děti! Praha: Vydavatelství a nakladatelství Čeněk Aleš 2003 Magda Ledvinková, Richard Macků. (2011) Paulo Freire – pedagogika utlačovaných a její vztah k teologii osvobození Caritas et Veritas. 2.2011 str. 68–74 Pedagogika utlačených přeložil Ladislav Šenkyřík http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty25_!freire PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2001. ISBN 80–7178 584-9. JŮVA, V.; SVOBODOVÁ, J. Alternativní školy. Brno: Paido, 1998. R. Váňová, „Reformní pedagogika a současná alternativní pedagogická hnutí.“ In J. Vašutová, Kapitoly z pedagogiky. KU, Praha, 1998. Rýdl, K. Alternativní školy, inovace ve vzdělávání, pedagogický výzkum. Učitelské listy, 2002, roč. č. 6, s. 5-7. Rýdl, K.: Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. Brno, Zeman 1994 Rýdl, K.: Inovace v evropských vzdělávacích systémech. Praha, ISV 2003 Spilková, V., & Tomková, A. et al. (2010). Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Univerzita Karlova v Praze. Spilková, V., Koťa , J. Zamyšlení nad současnou školou. Pedagogika, 1998, roč. 48, č. 4, s. 341-342. Toffler, A. – Tofflerová, H.: Nová civilizace. Třetí vlna a její důsledky. Praha 2001 Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (24.10.2021)
|
|
||
Inovativní a alternativní programy Pedagogika utlačovaných Program Začít spolu (formy spolupráce s rodinou) Intuitivní pedagogika Zážitková pedagogika CLIL Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (22.11.2021)
|