|
|
|
||
Studenti získají kompetenci k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách primární školy a předškolního zařízení, prohloubí kompetenci k vlastní sebereflexi.
Základním prostředkem k získání těchto kompetencí je praxe, její teoretická reflexe a propojení s předmětem Teorie a didaktika dramatické výchovy.
Časová zátěž (2 kredity): - přímá výuka na semináři: 6 hodin - praxe doprovázená vyučujícím: 30 hodin, příprava na prezentaci vlastní praxe: 14 hodin
Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (09.09.2019)
|
|
||
Studenti získají kompetenci k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách primární školy a předškolního zařízení, prohloubí kompetenci k vlastní sebereflexi. Základním prostředkem k získání těchto kompetencí je praxe, její teoretická reflexe a propojení s předmětem Teorie a didaktika dramatické výchovy.
Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (28.02.2018)
|
|
||
Vyčíslení časové zátěže: - přímá výuka na semináři: 6 hodin - praxe doprovázená vyučujícím: 30 hodin, příprava na prezentaci vlastní praxe: 14 hodin Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (11.09.2021)
|
|
||
POŽADAVKY K ZÍSKÁNÍ KLASIFIKOVANÉHO ZÁPOČTU:
Aktivní účast při pozorování a reflexích činností. Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II. Předložení písemných materiálů: - popis, jakým způsobem je začleněna dramatická výchova do ŠVP dané školy - plány činností a hodin s reflexemi - poznámky k diagnostice a hodnocení jednotlivců a třídy v oblasti dramatické výchovy, ke stylu práce učitele, - další náměty a materiály k výuce, zkušenosti z absolvované praxe a podněty z doporučené literatury
Vypracování závěrečné písemné úvahy. Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu. 100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem. Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (16.11.2018)
|
|
||
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9.
Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (02.03.2018)
|
|
||
Seminář. Náslechová praxe. Průběžná praxe. Diskuse. Rozbor. Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (02.03.2018)
|
|
||
POŽADAVKY K ZÍSKÁNÍ KLASIFIKOVANÉHO ZÁPOČTU:
Aktivní účast při pozorování a reflexích činností. Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II. Předložení písemných materiálů: - popis, jakým způsobem je začleněna dramatická výchova do ŠVP dané školy - plány činností a hodin s reflexemi - poznámky k diagnostice a hodnocení jednotlivců a třídy v oblasti dramatické výchovy, ke stylu práce učitele, - další náměty a materiály k výuce, zkušenosti z absolvované praxe a podněty z doporučené literatury
Vypracování závěrečné písemné úvahy. Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu. 100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem. Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (16.11.2018)
|
|
||
1/ Úvod do dané problematiky. 2/ Náslech u fakultního učitele. 3/ Realizace lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 4/ Realizace lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 5/ Realizace lekce inspirované literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 6/ Realizace lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. 7/ Realizace Strukturovaného dramatu – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. /inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod./ Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (02.03.2018)
|
|
||
Seminář je primárně určen studentům specializace dramatická výchova. Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (02.03.2018)
|