PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Praxe dramatické výchovy II - O01315240
Anglický název: Practice of Drama in Education II
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://Realizace praktické výuky s využitím metod a technik dramatické výchovy pod vedením zkušených fakultních pedagogů dramatické výchovy. Rozborové hodiny s vedoucími učiteli a s vedoucím praxe.
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Prerekvizity : O01315287
Je záměnnost pro: O01315246
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Studenti získají kompetenci k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách primární školy a předškolního zařízení, prohloubí kompetenci k vlastní sebereflexi. Základním prostředkem k získání těchto kompetencí je praxe, její teoretická reflexe a propojení s předmětem Teorie a didaktika dramatické výchovy. Časová zátěž (2 kredity): - přímá výuka na semináři: 6 hodin - praxe doprovázená vyučujícím: 30 hodin, příprava na prezentaci vlastní praxe: 14 hodin
Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (09.09.2019)
Cíl předmětu -

Studenti získají kompetenci k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách primární školy a předškolního zařízení, prohloubí kompetenci k vlastní sebereflexi.

Základním prostředkem k získání těchto kompetencí je praxe, její teoretická reflexe a propojení s předmětem Teorie a didaktika dramatické výchovy.

 

Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (28.02.2018)
Deskriptory
Vyčíslení časové zátěže: - přímá výuka na semináři: 6 hodin - praxe doprovázená vyučujícím: 30 hodin, příprava na prezentaci vlastní praxe: 14 hodin
Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (11.09.2021)
Podmínky zakončení předmětu

POŽADAVKY K ZÍSKÁNÍ KLASIFIKOVANÉHO ZÁPOČTU:

 

Aktivní účast při pozorování a reflexích činností.

Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II.

Předložení písemných materiálů:

-        popis, jakým způsobem je začleněna dramatická výchova do ŠVP dané školy

-        plány činností a hodin s reflexemi

-        poznámky k diagnostice a hodnocení jednotlivců a třídy v oblasti dramatické výchovy, ke stylu práce učitele,

-        další náměty a materiály k výuce, zkušenosti z absolvované praxe a podněty z doporučené literatury

 

Vypracování závěrečné písemné úvahy.

Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu.

100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem.

Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (16.11.2018)
Literatura

BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9.
MACHKOVÁ,E.: Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha:AMU2004,223stran.ISBN80-7331-021-X.
MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika, Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4,
MORGANOVÁ,N.; SAXTONOVÁ, J.; Vyučování dramatu,  Komenský, Brno: PdF MU, 2003, 

 

Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (02.03.2018)
Metody výuky

Seminář. Náslechová praxe. Průběžná praxe. Diskuse. Rozbor.

Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (02.03.2018)
Požadavky ke zkoušce -

POŽADAVKY K ZÍSKÁNÍ KLASIFIKOVANÉHO ZÁPOČTU:

 

Aktivní účast při pozorování a reflexích činností.

Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II.

Předložení písemných materiálů:

-        popis, jakým způsobem je začleněna dramatická výchova do ŠVP dané školy

-        plány činností a hodin s reflexemi

-        poznámky k diagnostice a hodnocení jednotlivců a třídy v oblasti dramatické výchovy, ke stylu práce učitele,

-        další náměty a materiály k výuce, zkušenosti z absolvované praxe a podněty z doporučené literatury

 

Vypracování závěrečné písemné úvahy.

Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu.

100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem.

Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (16.11.2018)
Sylabus -

1/ Úvod do dané problematiky.

2/ Náslech u fakultního učitele.

3/ Realizace lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/.

4/ Realizace lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/.

5/ Realizace lekce inspirované literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /.

6/ Realizace lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/.

7/ Realizace Strukturovaného dramatu – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. /inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod./

Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (02.03.2018)
Vstupní požadavky

Seminář je primárně určen studentům specializace dramatická výchova.

Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (02.03.2018)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK