|
|
|
||
Kurz navazuje na diagnostiku školní třídy a dále bude zaměřen na kompetence třídního učitele při vedení školní třídy jako sociální skupiny. V rámci kurzu budou formou skupinové práce vytvářeny projekty třídních setkání.V době praxe na ZŠ bude realizováno praktické ověření části projektu na 1. stupni ZŠ /2x2 hodiny/. Závěrem bude společná reflexe praktické části projektu. Poslední úprava: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2010)
|
|
||
Cangelosi,S.C. (1994):Strategie řízení třídy.Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce.Praha,Portál. Hadj Moussová a kol. (2002): Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II.,UK Pedagogická fakulta. Hrabal, V. (1988): Jaký jsem učitel, SPN. Praha. Hrabal, V. (2002): Sociální psychologie pro učitele. Karolinum (reedice),Praha. Karnsová, M. (1995): Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha,Portál. Valentová, L. (2002): Metodika práce s poradenskou skupinou. Centrum pro další vzdělávání učitelů,MU,Brno. Valentová,L.(2004): Pedagogicko psychologická intervence ve školní třídě. In:Hadj Moussová a kol: Intervence,Pedagogicko-psychologické poradenství III.,UK,Praha. St. Bendl, A. Kucharská (ed.): Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha: UK PedF, 2008. Poslední úprava: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2010)
|
|
||
Obsah kurzu
1/ Učitel výchovný poradce a ŠMP jako konzultanti třídních učitelů v otázkách metodiky práce se školní třídou.
2/ Profesionální kompetence učitelů v roli třídního učitele. Výchovný poradce v roli konzultanta. Strategie vedení školních tříd je součástí celkové koncepce školy.
3/ Nová forma třídních setkávání. Projekt třídních setkání, příprava adaptačních kurzů a jejich realizace. Základním cílem systematické práce se třídou je prevence problémového chování žáků,podpora pozitivního klimatu školy i optimalizace pracovních a studijních podmínek pro pedagogy i žáky.
5/ Poradenské vedení školní třídy - Intervenční postupy při práci se školní třídou v případě nežádoucího vývoje sociálních vztahů./ informativně/ Realizuje školní poradenský tým společně se školním psychologem a ve spolupráci s třídním učitelem.
Poslední úprava: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2010)
|