V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
V kurzu se studenti seznámí se současným pojetí rozvoje počátneční gramotnosti. Přednášky a semináře prezentují nejužívanější metody rozvoje prvopočátečního čtení a psaní v historii české školy i v současnosti a příslušné didaktické materiály. Do seminářů je integrována řízená pedagogická praxe v 1. ročníku ZŠ.
Poslední úprava: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (19.09.2005)
|
|
||
Cílem předmětu je odborný diskurz do problematiky rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti a jejími vazbami na rozvoj čtenářské pregramotnosti. Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.02.2019)
|
|
||
Distanční výuka bude probíhat jako řízené samostatné studium s motivačními a řídícími impulzy vyučujících a kontakt se studenty elektronickou formou. Platformou - systémem pro výuku bude Google classroom,studentí budou pracovat na synchronních a asynchronních aktivitách. Pozvánku do učebny obdrží studenti emailem. 1) Přednášky - synchronní i asynchronní způsob výuky ve vhodném poměru, videonahrávky, rozšířená a virtuální realita, videokonference, elektronické výukové materiály, diskuse - odkaz na 1. přednášku https://cesnet.zoom.us/j/93529399801?pwd=Nm9HVW8wUnlzYmY3TktCZFk3RUdRZz092 •Meeting ID: 935 2939 9801
•Pass code: 501603
2) Praxe individuální, rozborové hodiny prezenčně s učiteli, vedením škol, s vyučujícími předmětu online v Google classroom nebo v Google Meet 3) Semináře - synchronním i asynchronním způsobem výuky, studenti budou získávat poznatky aktivně na základě elektronických materiálů, videí, ukázek žákovských prací, audionahrávek, zasílání materiálů s online komunikací, plnění úkolů v Google classroom https://classroom.google.com/c/MTQ5MjMyODc3MDU4?cjc=4lqcqut, odkaz na 1. seminář ZOOM - https://cuni-cz.zoom.us/j/8809091871 Poslední úprava: Ronková Jolana, Mgr., Ph.D. (12.10.2020)
|
|
||
Křivánek,Z. - Wildová,R. : Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha, PedF UK 1997 Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.02.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.02.2019)
|
|
||
Obsah kurzu bude zaměřen na aktuální trendy rozvoje pregramotnosti a počáteční čtenářské gramotnosti u nás i v zahraničí, metodický a didaktický systém školního rozvoje počáteční gramotnosti. Zároveň bude integrována problematika psychologicko-lingvistická a speciálně-pedagogická. Orientace v základní terminologii (čtenářská pregramotnost, počáteční čtenářská gramotnost, čtenářská kompetence, komunikační kompetence atd.). Současné trendy rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti Rozvoj čtenářské pregramotnosti Psychologické základy rozvoje počátků čtení a psaní Metody výuky čtení a psaní Hodnocení čtení a psaní Rozvoj počátků psaní u leváků Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.02.2019)
|
|
||
•100% účast na praxi, možnost nahradit
•test písma
•Aktivní účast na výuce
•Příprava 1 didaktického materiálu včetně metodického doporučení Poslední úprava: Ronková Jolana, Mgr., Ph.D. (12.11.2018)
|