|
|
|
||
Předmět je zaměřen na konstruktivistiský (a konstrukcionistický) přístup k výuce, rozvoj kompetencí z oblasti specifického odvětví aplikované robotiky – edukační robotiky, rozvoj algoritmického myšlení, rozvoj informační gramotnosti a rozvoj práce s didaktickou technikou a interaktivními zařízeními. Předmět je tedy zaměřen na osvojení didaktických kompetencí potřebných pro realizaci výuky na 1. st. ZŠ v kontextu aktuálních trendů. Prostřednictvím aktivit spojených s algoritmizací a programováním se vytváří prostor pro osvojení znalostí a dovedností nezbytných pro rozvoj informatického myšlení u žáků 1. st. ZŠ, a to bez ohledu na využití konkrétního programovacího prostředí. Seznamuje studenty s možnostmi integrace interaktivních/digitálních technologií do edukačního procesu na 1. st. ZŠ, vč. zaměření na rozvoj uživatelských dovedností žáků.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (18.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (29.01.2021)
|
|
||
Pro podporu studia je využit LMS Moodle (obsahuje výukové a další materiály) základní deskriptory: asistence žákům a příprava na ni: 23 hodin Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (03.02.2025)
|
|
||
Hodnocení bude probíhat na základě zpracovaných dílčích úkolů v rámci celého semestru v oblasti rozvoje algoritmického myšlení a v závislosti na využitých didaktických prostředků, tj. programovatelných stavebnic, robotických hraček (daných LMS Moodle). Pro úspěšné zakončení předmětu je potřeba získat určitý počet procent: 70 % - 79 % - dobře 80 % - 89 % - velmi dobře 90 % - 100% - výborně Úkoly budou prioritně opravovány po ukončení doby pro jejich vytvoření. V případě, že existuje potřeba studentky/studenta o opravu úkolů v dřívějším termínu kontaktuje konkrétního vyučujícího, který daný úkol opravuje. V případě, že je nutné řešit další záležitosti ohledně předmětu, ukončení nebo zápisu předmětu, kontaktujte garanta předmětu. Pro získání zápočtu je stanoven 1 termín a vymezen 1 pokus (nedohodne-li se vyučující prokazatelně v konkrétním případě se studujícím jinak). Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (03.02.2025)
|
|
||
LOVÁSZOVÁ, G., PALMÁROVÁ Viera a CÁPAY, Martin. Didaktika programovania pre ZŠ 2: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-091-0. VANÍČEK, Jiří. Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační technologie. Brno: Computer Press, 2012. 88 s. ISBN 978-80-251-3749-9. HAVELKA, Martin a STOFFOVÁ, Veronika. Robotika - stavba a programování robotů [CD-ROM]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. Studijní texty. ISBN 978-80-244-5194-7. ALIMINIS, D et al. Teacher Education on Robotics- EnhancedConstructivist Pedagogical Methods. Athens: ASPETE, 2009, ISBN978-960-6749-49-0. Další zdroje e-učebnic a materiálů, např. imysleni.cz (další zdroje dle VLE Moodle) Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (26.01.2024)
|
|
||
Jednotlivé tématické celky:
Základy algoritmizace, dětské programovací jazyky.
Robotické hračky, využití pro výuku algoritmizace.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (18.01.2024)
|
|
||
Pro podporu výuky bude využito LMS Moodle (virtuální vzdělávací prostředí). Odkaz na kurz a klíč k zápisu budou sděleny na prvním prezenčním setkání. Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (03.02.2025)
|