|
|
|
||
V současné době dala biologie vzniknout celé řadě zajímavých matematických problémů, jejichž cílem je dekódování
jazyka DNA sekvencí. Bioinformatika je rychle se rozvíjející oblastí moderní informatiky, která implikuje další rozvoj
biologických věd. Tato přednáška je zaměřena na vysvětlení základních algoritmických principů použitelných při řešení
nejrůznějších biologických problémů.
Předpokládají se znalosti programování v rozsahu bakalářského kursu NPRG031 Programování II. Přednáška je určená pro studenty informatiky bez znalosti základů biologie.
Poslední úprava: Mráz František, RNDr., CSc. (21.05.2013)
|
|
||
Naučit základy bioinformatiky a v ní používaných algoritmů. Poslední úprava: T_KTI (23.04.2013)
|
|
||||||||
A) Cvičení
V doprovodném Moodle-kurzu se budou postupně objevovat úkoly a testy.
Pro získání zápočtu je nutné:
Mezi výše uvedenými podmínkami nejsou uvedeny on-line testy. Na cvičeních lze získat dodatečné body
Body získané za celý semestr budou zkoušejícím započítány do celkové známky za předmět tak, aby tvořily 40% výsledného bodového hodnocení, ze kterého bude odvozena známka při zkoušce.
Získání zápočtu vyžaduje průběžnou práci přes celý semestr, a proto žádné náhradní termíny pro získání zápočtu nebudou vypsány.
B) Přednáška
Jak už bylo zmíněno výše, body získané z cvičení budou započítány s vahou 40% do celkového hodnocení posluchače. Samotná zkouška na konci semestru se započítá 60% do výsledného hodnocení. Posluchač získá známku na základě celkového hodnocení podle následující tabulky
Poslední úprava: Mráz František, RNDr., CSc. (01.10.2024)
|
|
||
[1] Neil C. Jones and Pavel Pevzner: An Introduction to Bioinformatics Algorithms, MIT Press, 2004
[2] Richard Durbin, Sean R. Eddy, Anders Krogh and Graeme Mitchison: Biological sequence analysis. Cambridge University Press 1998
[3] Marketa J. Zvelebil and Jeremy O. Baum: Understanding bioinformatics. Taylor&Francis, 2008
[4] Phillip Compeau and Pavel Pevzner. Bioinformatics algorithms: an active learning approach. Vol. 1 & 2. La Jolla, California: Active Learning Publishers, 2015. Poslední úprava: Mráz František, RNDr., CSc. (29.09.2020)
|
|
||
Zkouška sestává z písemné a ústní části. Ústní část následuje bezprostředně po písemné části, zahrnuje diskusi a hodnocení písemné části. Písemná část se skládá ze tří otázek. První dvě otázky jsou dva okruhy z přednášky a třetí je buď konkrétní použití nějakého algoritmu z přednášky, anebo návrh algoritmu pro řešení nové varianty vybraného problému z přednášky nebo cvičení.
Požadavky ke zkoušce odpovídají sylabu přednášky v rozsahu, který byl prezentován na přednášce, resp. cvičení. Hodnocení zkoušky zahrnuje i hodnocení práce studenta na cvičení tak, jak je uvedeno v podmínkách zakončení předmětu. Nutnou podmínkou pro účast na zkoušce je získání zápočtu. Poslední úprava: Mráz František, RNDr., CSc. (29.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mráz František, RNDr., CSc. (29.09.2020)
|