1. Práce na PC v Turbo Pascalu
práce na PC, integrované prostředí Turbo Pascalu, ladící prostředky.
2. Jazyk Pascal a Turbo Pascal
- algoritmus, správnost, vstupní a výstupní data, efektivita
- program, programovací jazyk, chyby v programu, ladění
- číselné typy, char, boolean, výčtový typ, interval
- stavba výrazu a jeho vyhodnocení
- základní příkazy v Pascalu (:=, if, while, repeat, složený)
- hierarchická stavba příkazů, struktura programu
- pole, for-cyklus, záznam, with, množina
- znakový řetězec v Turbo Pascalu
- procedury a funkce, parametry, lokalita, rekurze
- práce se soubory v Turbo Pascalu
- unity, návrh programu shora dolů
- grafika na PC, unit Graph v Turbo Pascalu
- typ ukazatel, dynamicky alokované proměnné
3. Algoritmy a programování
- reprezentace dlouhých čísel v poli
- vyhledávání v poli (sekvenční, binární, zarážka)
- rekurze a možnosti jejího využití
- prohledávání do hloubky (backtracking)
- prohledávání do šířky (algoritmus "vlny")
- časová a paměťová složitost a algoritmů, programů a problémů
- odvození složitosti konkrétních algoritmů a programů
- základní metody vnitřního třídění (přímé metody, quicksort, heapsort, mergesort, přihrádkové třídění)
- vnější třídění (přímé a přirozené slučování)
- lineární spojové seznamy a operace s nimi
- realizace zásobníku a fronty v poli a spojovým seznamem
- stromy, grafy, průchody stromem a grafem
- binární vyhledávací stromy bez vyvažování, operace
- aritmetické notace a metody vyhodnocení aritmetického výrazu
- programová realizace základních grafových algoritmů (souvislost grafu, Dijkstrův algoritmus, minimální kostra, bipartitnost, topologické třídění)
- základy objektového programování.
Poslední úprava: G_I (14.04.2003)
|