|
|
|
||
Kurz seznámí studenty se základní terminologií, principy a pipeline při produkci animovaných děl. Rámcově se bude
věnovat celkovému postupu a jednotlivým výrobním fázím od prvotního námětu po finální realizaci. V rámci kurzu budou
osvětleny základní animační principy. Důraz bude kladen na pochopení podstaty a povahy tohoto druhu kreativní
činnosti. Kurz se rovněž zaměří na softwarová řešení a požadavky z perspektivy koncového uživatele, tj. animátora,
tvůrce, umělce, výtvarníka atp. V průběhu kurzu si studenti na sérii cvičení prakticky vyzkouší přípravu krátké animace a
několik principů.
Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (27.04.2021)
|
|
||
Student odevzdá výsledky jednotlivých cvičení v rámci seminářů. Hodnocena je především aktivní účast na seminářích a odevzdání všech cvičení. Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (10.05.2018)
|
|
||
WILLIAMS, Richard, 2001. The animator's survival kit. London: Faber. ISBN 0571212689.
THOMAS, Frank a Ollie JOHNSTON, 1981. The illusion of life: Disney animation. New York: Disney Editions. ISBN 0786860707.
3ds Max Manual Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (24.07.2022)
|
|
||
Sylabus kurzu Stručný pohled do historie animace - mainstream. Animace mimo hlavní proud - indie scéna a umělecká tvorba. Úvod do animačních technik. Nástin problematiky produkční pipeline. Rozdíly pipeline dle povahy projetku. Základní animační principy (timing and spacing). Stručné seznámení s 12 principy animace a jejich historickým kontextem. Historický a technologický pohled na 3D CGI animaci, aneb. loutky na drogách. Základní seznámení s 3D editorem (Maya) a 3D nástroji. Problematika rigu a práce s rigem. Posing 3D postavy Úvod do kompozice záběru, svícení a renderu scény.
Sylabus semináře (cvičení) Výroba a presentace storyboardu Bouncing ball (hand drawn 2D) Bouncing ball (2D keyframed) Posing postavy (3D) Svícení a render scény (3D) Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (27.04.2021)
|