|
|
|
||
Tématem přednášky jsou stínovací jazyky používané při realistickém zobrazování, pozornost bude zaměřena na
softwarové renderery
(RenderMan).
Poslední úprava: Macharová Dana, JUDr. (13.02.2009)
|
|
||
Hodnocení znalostí studenta probíhá prostřednictvím jediné zkoušky na konci kurzu. V průběhu této zkoušky mu bude položeno několik otázek z těch, které jsou na seznamu vzorových otázek k danému kurzu. Konečná známka je průměrem výsledků odpovědí na jednotlivé dotazy. Úspěšné zakončení praktických cvičení závisí na včasném odevzdání úloh zadaných během semestru. Poslední úprava: Wilkie Alexander, prof. Dr. techn. (18.06.2019)
|
|
||
Steve Upstill: The RenderMan Companion
Anthony A. Apodaca, Larry Gritz, Ronen Barzel: Advanced RenderMan
https://www.fxguide.com/featured/the-art-of-deep-compositing/
http://patrickheinen.com/docs/DeepCompositingInVFX_PatrickHeinen_2013.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=19w3vkFp5X0
https://en.wikipedia.org/wiki/Penrose_tiling
http://graphics.cs.kuleuven.be/publications/LD06AWTCECC/
Pixar RenderMan courses:
https://vimeo.com/pixarsrenderman
In particular, what was shown in the lecture on 30.4.2019 were these two movies:
https://vimeo.com/175752357 https://vimeo.com/175758299
Blender examples:
https://rmanwiki.pixar.com/display/RFB24/Examples+in+Blender Poslední úprava: Wilkie Alexander, prof. Dr. techn. (17.04.2024)
|
|
||
Tato přednáška se věnuje konceptům a technickým detailům tzv. stínovacích jazyků používaných při definici vzhledu 3D objektů. Hlavní těžiště zájmu je zkoumání přístupů použitých v systému RenderMan, bude též provedeno srovnání s real-time přístupy (hardwarově implementované stínovací jazyky). V praktické části přednášky se bude používat open-source varianta systému RenderMan, studenti tedy získají bezprostřední zkušenosti s probíranou tématikou. Poslední úprava: Macharová Dana, JUDr. (13.02.2009)
|