PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Psychologie - NPED010
Anglický název: Psychology
Zajišťuje: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2004
Semestr: zimní
E-Kredity: 9
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
letní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://nahrazen predmety PED029 + PED030 ( I. cast + II. cast)
Garant: PhDr. Václav Mertin
Kategorizace předmětu: Fyzika > Učitelství fyziky
Záměnnost : NPED029, NPED030
Je neslučitelnost pro: NPED030, NPED029
Je záměnnost pro: NPED030, NPED029
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: ()
Seminář a přednáška věnované základům obecné psychologie, psychologii osobnosti a vybraným praktickým otázkám psychologie učení a vyučování na ZŠ. Určeno pro 2.r.U MF/ZŠ.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Pavel Zakouřil, Ph.D. (05.08.2002)

Čáp, Jan: Psychologie výchovy a vyučování. Univerzita Karlova, Praha 1993

Langmeier, Josef: Vývojová psychologie pro dětské lékaře. Avicenum, Praha 1991, eventuálně 1983

Matějček, Zdeněk: Praxe dětského psychologického poradenství. SPN, Praha 1991

Matějček, Zdeněk: Dítě a rodina v psychologickém poradenství. SPN, Praha 1992

Sylabus
Poslední úprava: ()

Možnosti využití psychologie ve školní praxi.

Psychologické a pedagogické poradenství. Systém výchovného poradenství v ČR.

Psychologická a pedagogická diagnostika. Typy diagnostiky (diagnostika orientovaná na populační normy, na kritérium, autentická diagnostika). Principy testů inteligence. Statistické principy diagnostických metod.

Ohrožené děti. Postižený žák. Integrace postižených žáků. Individuální vzdělávací programy pro postižené žáky. Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami.

Motivace žáka. Psychologické aspekty školního hodnocení. Odměna, trest.

Možnosti psychologické intervence ve škole. Individuální vedení. Diskusní skupiny. Peer programy.

Psychologické aspekty spolupráce s rodinou. Vedení rozhovoru s dítětem a rodiči.

Etické aspekty psychologického působení.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK