Cíle výuky matematiky na SŠ. Induktivní a deduktivní metody výuky. Analýza koncepce a
obsahu jednotlivých partií středoškolské matematiky. Výuka je zajišťována předmětem NDIM001.
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)
Goals of mathematics teaching at high schools. Inductive and deductive methods. Analysis of concept and contents of individual parts of high school mathematics.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)
Předmět pomáhá získat teoretické zázemí pro vyučování matematiky na střední škole.
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)
This course helps to obtain theoretical background for teaching mathematics at high school.
Literatura -
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)
Hejný, M. a kol.: Teória vyučovania matematiky 2. SPN, Bratislava 1989
Odvárko, O. a kol.: Metody řešení matematických úloh. SPN, Praha 1990
Učebnice matematiky pro střední školy
Školské dokumenty, vzdělávací programy v matematice
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)
Literature (only in Czech):
Hejný, M. a kol.: Teória vyučovania matematiky 2. SPN, Bratislava 1989
Odvárko, O. a kol.: Metody řešení matematických úloh. SPN, Praha 1990
Učebnice matematiky pro střední školy
Školské dokumenty, vzdělávací programy v matematice
Metody výuky -
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)
Přenáška a cvičení.
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)
Lestures and exercises.
Sylabus -
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)
1.Transformace matematiky jako vědy do úrovně středoškolské matematiky.
2.Proces osvojování obsahu a metod středoškolské matematiky.
3.Analýza výukových projektů středoškolské matematiky (učebnice a další učební materiály).
4.Výukový proces středoškolské matematiky (komunikace se žákem).
5.Projektování výukového procesu (příprava vyučovacích jednotek a jejich souborů).
6.Hodnocení průběhu a výsledků výukového procesu.
7.Výstavba číselných oborů.
8.Teorie elementárních funkcí, posloupnosti, diferenciální a integrální počet.
9.Finanční matematika.
10.Syntetická a analytická geometrie; vektorová algebra; geometrická zobrazení.
11.Rovnice, nerovnice a jejich soustavy.
12.Kombinatorika, pravděpodobnost a statistika.
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)
1.Transformation of mathematics (as a science) into high school mathematics.
2.The process of acquiring of contents and methods in high school mathematics.
3.Analysis of teaching project (textbooks and other teaching means).
4.Teaching process (communication with pupils).
5.Teaching plans and programs, teachers´ projects for specific teaching units.
6.Evaluation of results of teaching process.
7.Sets of numbers.
8.Functions, sequences, derivatives and integrals.
9.Financial mathematics.
10.Synthetic and analytic geometry, vectors, geometric mappings.