PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika matematiky II (CŽV) - NMUM820
Anglický název: Didactics of Mathematics II (CŽV)
Zajišťuje: Katedra didaktiky matematiky (32-KDM)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: NDIM001
Garant: doc. RNDr. Oldřich Odvárko, DrSc.
doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc.
Kategorizace předmětu: Matematika > Matematika, Algebra, Diferenciální rovnice, teorie potenciálu, Didaktika matematiky, Diskrétní matematika, Matematická ekonomie a ekonometrie, Předměty širšího základu, Finanční a pojistná matematika, Funkční analýza, Geometrie, Předměty obecného základu, , Reálná a komplexní analýza, Matematika, Matematické modelování ve fyzice, Numerická analýza, Optimalizace, Pravděpodobnost a statistika, Topologie a kategorie
Neslučitelnost : NDIM001, NMUM405
Záměnnost : NDIM001, NMUM405
Je neslučitelnost pro: NMUM405
Je záměnnost pro: NMUM405
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: T_KDM (29.04.2014)
Cíle výuky matematiky na SŠ. Induktivní a deduktivní metody výuky. Analýza koncepce a obsahu jednotlivých partií středoškolské matematiky. Výuka je zajišťována předmětem NDIM001.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)

Předmět pomáhá získat teoretické zázemí pro vyučování matematiky na střední škole.

Literatura -
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)

Hejný, M. a kol.: Teória vyučovania matematiky 2. SPN, Bratislava 1989

Odvárko, O. a kol.: Metody řešení matematických úloh. SPN, Praha 1990

Učebnice matematiky pro střední školy

Školské dokumenty, vzdělávací programy v matematice

Metody výuky -
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)

Přenáška a cvičení.

Sylabus -
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (10.10.2012)

1.Transformace matematiky jako vědy do úrovně středoškolské matematiky.

2.Proces osvojování obsahu a metod středoškolské matematiky.

3.Analýza výukových projektů středoškolské matematiky (učebnice a další učební materiály).

4.Výukový proces středoškolské matematiky (komunikace se žákem).

5.Projektování výukového procesu (příprava vyučovacích jednotek a jejich souborů).

6.Hodnocení průběhu a výsledků výukového procesu.

7.Výstavba číselných oborů.

8.Teorie elementárních funkcí, posloupnosti, diferenciální a integrální počet.

9.Finanční matematika.

10.Syntetická a analytická geometrie; vektorová algebra; geometrická zobrazení.

11.Rovnice, nerovnice a jejich soustavy.

12.Kombinatorika, pravděpodobnost a statistika.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK