Druhá pedagogická praxe je zaměřena na náslechy a samostatné
výstupy pod vedením
zkušeného fakultního učitele. Součástí praxe je seminář věnovaný reflexi
a zkušenostem studentů.
Pedagogická praxe je zajišťována zejména prostřednictvím fakultních škol, jejich seznam viz
https://www.mff.cuni.cz/cs/verejnost/fakultni-skoly/seznam-fakultnich-skol-mff-uk.
Poslední úprava: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (30.04.2019)
The second teaching practice is focused on observations of descriptive geometry lessons and on teaching at
upper secondary schools under the guidance of an experienced teacher.
Poslední úprava: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (14.06.2019)
Podmínky zakončení předmětu -
Podmínkou pro získání zápočtu je hospitace posluchače alespoň v 10 výukových hodinách deskriptivní geometrie (zejména u fakultního učitele, dále u kolegů a dalších učitelů na dané škole), vykonání alespoň 10 samostatných výstupů (odučení 10 vyučovacích hodin deskriptivní geometrie), pomoc při dalších aktivitách dle pokynů fakultního učitele (např. oprava písemných prací, asistence při výuce v počítačové učebně, dozor, konzultace, příprava pomůcek apod.), účast na povinném reflektivním semináři k pedagogické praxi (termín a místo konání budou upřesněny na začátku praxe, seminář může být společný pro praxe z matematiky a deskriptivní geometrie) a vypracování písemné analýzy jedné odučené hodiny (práce se odevzdává konzultantovi). Povaha předmětu neumožňuje opravný termín zápočtu v daném semestru.
Uvedené podmínky platí za běžných okolností. Vzhledem k současnému uzavření škol není v tuto chvíli možné předmět splnit, studenti budou včas informováni.
Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (30.04.2020)
Requirements for receiving the credit:
1. Observe at least 10 descriptive geometry lessons(especially at the faculty teacher, then at colleagues and other teachers at the school).
2. Teach at least 10 descriptive geometry lessons.
3. Assist in other activities according to the instructions of the faculty teacher (e.g. correction of written works, assistance in teaching in the computer room, supervision, consultation, preparation of aids, etc.).
4. Participate in reflection seminar on the second pedagogical practice.
5. Elaborate written analysis of one lesson taught by the student.
In justified cases where a student is teaching part-time or full-time at the relevant type of school, recognition of this subject can be requested.
Attempt to receive the credit cannot be repeated.
These conditions apply under standard situation. Due to the current closure of schools, it is not possible to complete the course at this time, students will be informed in time.
Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (30.04.2020)
Literatura -
Školní vzdělávací program.
Učebnice deskriptivní geometrie.
Současné školské zákony a dokumenty.
Současná pedagogická a psychologický literatura.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (14.06.2019)
School educational program.
Contemporary school laws and documents, textbooks, practice books according to request of faculty teacher.
Contemporary pedagogical and psychological literature.
Janík, T., Stuchlíková, I. Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí. Scientia in educatione 1(1), 2010, 5-32.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (14.06.2019)
Sylabus -
Druhá pedagogická praxe je zaměřena na náslechy u zkušeného fakultního učitele a kolegů, kteří učí na téže škole (alespoň 10 náslechů) a na vlastní výstupy (alespoň 10 hodin). Aktivně se zapojuje do dalších pedagogických povinností (dozor, porady, konzultace, příprava pomůcek apod.). Součástí předmětu je seminář věnovaný reflexi pedagogické praxe (termín bude upřesněn vždy před zahájením praxe). Student dále vypracuje k zápočtu písemnou analýzu jedné odučené hodiny.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (14.06.2019)
Student observes the lessons of experienced teacher or lessons of his/her colleagues, who practice at the same school (at least 10 lessons), he/she teaches at least 10 lessons of descriptive geometry. Student actively participates in other pedagogical activities (supervision, consultation, preparation of aids, etc.). He/she participates the final reflection seminar (the date will be specified before the beginning of practice). The student will also elaborate a written analysis of one his/her lesson.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (14.06.2019)