|
|
||
Seminář navazuje na pobyt studentů ve škole v rámci úvodní průběžné praxe (Pedagogická praxe z
fyziky I) a doplňuje ji. Základem práce v semináři bude analýza školní reality, se kterou se studenti budou setkávat.
Cílem je, aby se studenti naučili lépe porozumět pedagogicko - psychologickým aspektům školních situací.
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (10.06.2021)
|
|
||
Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích a vypracování záznamů do hospitačních archů. Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (01.06.2021)
|
|
||
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. HRABAL,V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I.: Jaký jsem učitel. Praha, portál 2010. PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE Čeští žáci po deseti letech. Praha: PedF UK, 2004. ŠVEC.V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno, Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta. 1998. VALENTOVÁ, L. a kol.: Školní poradenství I. II. Praha PedF UK 2013. Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (01.06.2021)
|
|
||
V rámci seminářů budou zobecněny poznatky a zkušenosti získané v průběhu praxe. Společné diskuse budou zaměřeny na rozbor hospitačních záznamů a zkušeností z vlastní výuky. Pozornost bude věnovaná zejména následujícím tématům, která budou reflektovaná jak z pedagogického, tak psychologického hlediska: Cíle vyučovací hodiny a jejich plnění Metody a formy práce Vystupování učitele ve třídě a jeho komunikace se žáky Kontrola a hodnocení žáků Aktivita žáků
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (01.06.2021)
|