PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Proseminář výuky fyziky II - NFUF811
Anglický název: Proseminar of Physics Teaching II
Zajišťuje: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Garant: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D.
doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
Vyučující: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D.
doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
Neslučitelnost : NUFY116
Prerekvizity : NFUF305
Záměnnost : NUFY116
Anotace -
Seminář navazuje na předmět NFUF305 a je zaměřen na nalézání a řešení dalších problémů, se kterými se učitelé setkávají ve své praxi (práce třídního učitele, šance a rizika využití moderních technologií ve výuce fyziky, styly učení, zvláště se zaměřením na fyziku, vedení dokumentace výuky, spolupráce s rodiči, atd.), a to nikoliv z hlediska teoretických poznatků pedagogiky a didaktiky, ale z hlediska konkrétních zkušeností vyučující. Účastníci semináře jsou vedeni k diskuzi nad předloženými problémy, předpokládá se jejich aktivní zapojení.
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (14.05.2020)
Podmínky zakončení předmětu

Aktivní účast minimálně 75% vyučovacích hodin. Náhradní plnění možné výjimečně po dohodě s vyučujícími.

Poslední úprava: Dvořáková Irena, RNDr., Ph.D. (05.04.2022)
Literatura -

Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. SPN Praha, 1984 Bartuška, K.: Sbírka řešených úloh z fyziky I- IV. Prometheus Praha, 1997, 1998, 2000 Nahodil, J.: Fyzika v běžném životě. Prometheus Praha, 1996 Učebnice fyziky pro střední školy

Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (14.05.2020)
Metody výuky

Výuka probíhá formou diskuzí na zadané téma, je očekávána aktivní práce studentů.

Poslední úprava: Dvořáková Irena, RNDr., Ph.D. (05.04.2022)
Sylabus -

Práce třídního učitele. Dokumentace třídy. Řešení výukových i výchovných problémů. Spolupráce s rodiči. Mimoškolní aktivity. Jak se chránit v případě problémů, syndrom vyhoření.

Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (14.05.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK