Seminář navazuje na předmět NFUF305 a je zaměřen na nalézání a řešení dalších problémů, se kterými se
učitelé setkávají ve své praxi (práce třídního učitele, šance a rizika využití moderních technologií ve výuce fyziky,
styly učení, zvláště se zaměřením na fyziku, vedení dokumentace výuky, spolupráce s rodiči, atd.), a to nikoliv z
hlediska teoretických poznatků pedagogiky a didaktiky, ale z hlediska konkrétních zkušeností vyučující. Účastníci
semináře jsou vedeni k diskuzi nad předloženými problémy, předpokládá se jejich aktivní zapojení.
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (14.05.2020)
The seminar follows the seminar NUFY 115; it is aimed at finding and solving problems teaches meet in their
everyday practice (the work of a class teacher, chances and risks of modern technologies in physics teaching and
learning, learning styles, especially in connection with physics, how to write educational documentation, how to
cooperate with parents, etc.) - again starting not from theoretical knowledge of pedagogy and psychology but from
concrete experience of the teacher. Students attending the seminar are guided to discuss presented problems and
expected to participate actively at the
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (14.05.2020)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní účast minimálně 75% vyučovacích hodin. Náhradní plnění možné výjimečně po dohodě s vyučujícími.
Poslední úprava: Dvořáková Irena, RNDr., Ph.D. (05.04.2022)
Literatura -
Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. SPN Praha, 1984 Bartuška, K.: Sbírka řešených úloh z fyziky I- IV. Prometheus Praha, 1997, 1998, 2000 Nahodil, J.: Fyzika v běžném životě. Prometheus Praha, 1996 Učebnice fyziky pro střední školy
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (14.05.2020)
Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. SPN Praha, 1984 Bartuška, K.: Sbírka řešených úloh z fyziky I- IV. Prometheus Praha, 1997, 1998, 2000 Nahodil, J.: Fyzika v běžném životě. Prometheus Praha, 1996 Učebnice fyziky pro střední školy
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (14.05.2020)
Metody výuky
Výuka probíhá formou diskuzí na zadané téma, je očekávána aktivní práce studentů.
Poslední úprava: Dvořáková Irena, RNDr., Ph.D. (05.04.2022)
Sylabus -
Práce třídního učitele. Dokumentace třídy. Řešení výukových i výchovných problémů. Spolupráce s rodiči. Mimoškolní aktivity. Jak se chránit v případě problémů, syndrom vyhoření.
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (14.05.2020)
Class teacher's work. Class documentation. Troubleshooting educational and educational issues. Collaboration with parents. Out-of-school activities. How to protect yourself in case of problems, burnout syndrome.
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (14.05.2020)