|
|
|
||
Praxe, v jejímž průběhu se student podílí na přípravě odborných aktivit v rámci neformálního vzdělávání, na jejich
aktivní organizaci či provedení nebo realizuje jejich následný rozbor, získávání zpětné vazby. Student se také
může aktivně podílet na přípravě a realizaci mimoodborného programu dané aktivity. Ideální možností realizace
praxe je organizace fyzikálního soustředění či tábora, který je například součástí korespondenčního semináře.
Praxe může být po dohodě složena z více jednodenních akcí. Termín praxe je dle individuální domluvy.
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (26.04.2019)
|
|
||
Předchozí domluva na akci/ích, v jejímž/jejichž rámci dojde ke splnění zápočtu s vedoucím předmětu.
Podíl na přípravě akce/í Minimálně 4 denní aktivní účast na akci Organizace celkem alespoň 5 hodin workshopů, (interaktivních) přednášek s alespoň dvěma různými tématy V případě soustředění/tábora být vedoucím organizátorem alespoň pro jednu hru na dané akci
Zajištění zpětné vazby od účastníků a její zaznamenání (buď ústně na místě, kterou si student sám zaznamená v jejím průběhu, či písemně elektronicky) Potvrzení vedoucího akce, že se student na akci aktivně podílel
Povaha předmětu vylučuje opravné termíny. Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (26.04.2019)
|
|
||
Pro přípravu neformálních aktivit a her: příručky a knihy zabývající se neformálním vzděláváním obecně, zpětnou vazbou, sborníky či internetové databáze her… Např. Hranostaj.cz - Sbírka nejen skautských her [online] JIRÁSEK, I.: Zlatý fond her I - Hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál, 2008. HANUŠ R., HRKAL, J.: Zlatý fond her - Hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál, 2011. REIMAYEROVÁ, E., BROUMOVÁ, V.: Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2012. NEUMAN, J.: Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 2014.
Pro přípravu workshopů či přednášek odborné texty - ročenky/vzorové úlohy/studijní texty korespondenčních seminářů, historické úlohy/studijní texty Fyzikální olympiády, sborníky Veletrhu nápadů učitelů fyziky, texty o různých výukových metodách fyziky či další texty. Např. Souhrnný sborník Veletrhu nápadů učitelů fyziky [online] DVOŘÁKOVÁ, I.: Fyzikální vzdělávání žáků a učitelů v projektu Heuréka. (disertační práce) [online] Organizátoři FYKOSu: Archiv letáků a ročenek [online] Fyzikální olympiáda: Přehled studijních textů z Knihovničky fyzikální olympiády [online] Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (26.04.2019)
|
|
||
Praxe je zaměřena na aktivní zapojení studujícího do procesu některé formy mimoškolního vzdělávání ve fyzice. Možnostmi pro realizaci a absolvování praxe jsou soustředění či tábory korespondenčních seminářů jako jsou např. Fyzikální korespondenční seminář MFF UK (pro středoškoláky), Výpočty fyzikálních úkolů MFF UK (pro základoškoláky), soustředění mladých fyziků a matematiků, apod. V průběhu praxe se student zapojí do tvorby programu dané akce, jejích příprav, zúčastní se jí ideálně celé (min. 4 dny, v případě kratších akcí je možné praxi splnit několika akcemi), realizuje několik samostatných (či týmových) výstupů formou workshopů či (interaktivních) přednášek, svoje aktivity pak nechá vyhodnotit účastníky i vedoucím dané akce. Závěr praxe je formou autoevaluačního dotazníku a diskuze o absolvované praxi. Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (26.04.2019)
|