|
|
|
||
Programovací jazyk C/C++ pro fyziky. Pokročilé metody programování: objekty v C++, algoritmy řízené událostmi, víceúlohové programování, základy architektury a vývoj aplikací pro Windows. Vhodné i pro PGS.
Poslední úprava: T_KEVF (07.05.2005)
|
|
||
Zápočet se uděluje za vypracování zápočtového programu/projektu, jehož zadání je stanoveno po osobní konzultaci s vyučujícím. Charakter zápočtu umožňuje jeho opakování. Poslední úprava: Pavlů Jiří, doc. RNDr., Ph.D. (14.06.2019)
|
|
||
Pavel Herout: Učebnice jazyka C - 1. díl, C++, KOOP, České Budějovice. Pavel Herout: Učebnice jazyka C - 2. díl, KOOP, České Budějovice. Miroslav Virius: Od C k C++, KOPP, České Budějovice, 2002. Miroslav Virius: Jazyky C a C++ podle normy ANSI/ISO Grada Publishing, Praha 2005. http://kmdec.fjfi.cvut.cz/~virius/liter/litCpp.htm Brian W. Kernighan, Dennis M. Ritchie: The C Programming Language, Prentice-Hall: Englewood Cliffs, NJ, 1978, 2nd edition, 1988, slovenský překlad SNTL Alfa, Bratislava 1988. Bjarne Stroustrup: The C++ Programming Language, Addison-Wesley: Reading, Mass., 1986. Second edition, 1991. The C++ standard, ISO/IEC 14882:1998, Programming Language C++. Stanislav Racek: Objektově orientované programování v C++, KOOP, České Budějovice, 1994. Jan Brodský, Luděk Skočovský: Operační systém Unix a jazyk C, SNTL, Praha, 1989. Pavel Herout, Vladimír Rudolf, Pavel Šmrha: ABC programátora v jazyce C aneb ANSI C, Borland C a C++, KOOP, České Budějovice, 1992. Poslední úprava: T_KEVF (05.05.2010)
|
|
||
1. Jazyk C
Struktura programu, jednoduché/složené typy, funkce, ukazatele, výrazy, operátory, priorita, řídící příkazy (blok, podmínky, cykly...), přetypování, vstup/výstup, preprocesor, makra, hlavičkové soubory, projekt/makefile, rozsah platnosti, inicializace dat. 2. Neobjektové vlastnosti C++ Deklarace/definice, inline funkce, implicitní parametry, odkazy, přetížení funkcí, konstanty, typová kontrola, šablony, výjimky. 3. Objektové vlastnosti C++ OOP, zapouzdření dat, dědičnost, polymorfismus, třídy, metody, konstruktor/destruktor, virtuální metody, operátorové funkce, přátelské funkce. 4. Programování v grafických prostředích Programování řízené událostmi, WinAPI, Win32, objektové knihovny, X window, window manager, nejjednodušší aplikace. Poslední úprava: T_KEVF (07.05.2005)
|