|
|
|
||
Poslední úprava: T_KDF (20.05.2004)
|
|
||
Poslední úprava: T_KDF (20.05.2004)
Kašpar,E. a kol.: Didaktika fyziky. Obecné otázky. Praha, SPN 1978 Fenclová,J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. Praha, SPN 1984 Janás,J.: Kapitoly z didaktiky fyziky. MU Brno 1996 Mechlová,E.: Skupinové vyučování ve fyzice na ZŠ i SŠ. Praha, SPN 1988 Kašpar,E. a kol.: Problémové vyučování a problémové úlohy ve fyzice. Praha, SPN 1982 Volf,I.: Metodika řešení úloh ve fyzice na základní škole. Hradec Králové. Gaudeamus, 1995 Učebnice fyziky pro základní školy Časopisy: Matematika, fyzika, informatika. Školská fyzika. Učitel matematiky,fyziky, informatiky.
Doplňující literatura: Fenclová,J.: Úvod do teorie a metodologie didaktiky fyziky.Praha, SPN 1982 Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola. Portál, Praha, 1997 Janovič.a kol.: Didaktika fyziky. Bratislava, MFF UK 1990 Kašpar,E.: Kapitoly z didaktiky fyziky 1,2 . Praha, SPN 1960,1963 Petty, G.: Moderní vyučování. Praha, Portál 1996 Pasch, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha, 1998
|
|
||
Poslední úprava: T_KDF (20.05.2004)
1.Fyzika jako všeobecně vzdělávací předmět na ZŠ. Význam fyziky pro všeobecné vzdělání člověka. Vztah fyziky jako vědního oboru a fyziky jako vyučovacího předmětu. Projektování výuky fyziky na ZŠ. Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
2.Cíle a obsah výuky fyziky na ZŠ. Hierarchie cílů výuky fyziky, cíle obecné a specifické. Kognitivní (poznatkové a operační) a hodnotové cíle výuky fyziky a jejich vyjádření v oficiálních vzdělávacích dokumentech. Stanovování výukových záměrů a specifických cílů vyučování fyzice učitelem jako součást jeho přípravy na výuku.
3.Formy výuky.Vyučovací hodina fyziky. Plánování činnosti učitele: roční plán, tematický plán, příprava na vyučovací hodinu. Kooperativní učení (skupinová a projektová výuka ve fyzice na ZŠ).
4.Metody výuky fyziky. Vztah cíle výuky a volby metody výuky. Metody reprodukční.Metody produkční:problémový výklad, heuristická metoda. Komunikace učitele se žáky, kladení otázek.
5.Úlohy ve výuce fyziky. Význam úloh pro plnění cílů výuky fyziky. Druhy úloh. Strategie řešení úloh. Způsoby řešení úloh (analytická a syntetická metoda řešení kvantitativních úloh). |