|
|
|
||
Navazuje na PŠP I a PŠP II. Cílem je rozvíjet experimentální dovednosti studentů. Studenti nejdříve pracují s
pokročilejšími aparaturami a následně si vyzkouší jednodušší, středním a základním školám dostupnou
alternativu téhož experimentu. Prováděné experimenty jsou většinou kvantitativní. PŠP III zaměřuje zejména na
vybrané elektromagnetické jevy a na experimenty z fyziky mikrosvěta, které se v předmětech PŠP I a PŠP II
neprovádějí. Zařazeny jsou i experimenty rozvíjející práci s digitálními technologiemi, například analýza fotografie,
analýza videozáznamu fyzikální situace či 3D tisk.
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (14.05.2020)
|
|
||
Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na výuce a absence ne vyšší než 25 %. Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (13.10.2017)
|
|
||
Původní návody k aparaturám a soupravám. Návody k úlohám na webu Praktika školních pokusů III: https://kdf.mff.cuni.cz/vyuka/psp3/
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (14.05.2020)
|
|
||
Volitelný předmět Praktikum školních pokusů III (dále: PŠP III) navazuje na předměty PŠP I a PŠP II, které jsou povinnou součástí přípravy budoucích učitelů fyziky. Cílem PŠP III je rozvíjet experimentální dovednosti studentů, které jim umožní zařazovat do jejich budoucí výuky i náročnější pokusy - ať již demonstrační, či badatelsky orientované. Jednotlivé experimentální úlohy jsou obvykle koncipovány tak, že studenti nejdříve pracují s pokročilejšími aparaturami a následně si vyzkouší jednodušší, středním a základním školám dostupnou alternativu téhož experimentu (pochopitelně s omezeně přesnými výsledky). Na rozdíl od PŠP I a PŠP II jsou prováděné experimenty v drtivé kvantitativní, tj. vedou k číselnému výstupu v podobě ověření tvaru závislosti, určení hledaného parametru či konstanty apod. Tematicky se PŠP III zaměřuje zejména na vybrané elektromagnetické jevy a na experimenty z fyziky mikrosvěta, které se v předmětech PŠP I a PŠP II neprovádějí. Zařazeny jsou také experimenty rozvíjející práci s digitálními technologiemi, jakou jsou například analýza fotografie, analýza videozáznamu fyzikální situace či 3D tisk.
Jednotlivá témata: Stavová rovnice ideálního a reálného plynu Měření rychlosti světla Spektroskopie Měrný elektrický náboj elektronu Vnější fotoelektrický jev Určení Planckovy konstanty pomocí LED Franckův - Hertzův pokus Spektrum rentgenky Duanův - Huntův zákon Vlnová optika Difrakce elektronů Experimenty s mikrovlnami Stefanův - Boltzmannův zákon Elektrické pole deskového kondenzátoru a nabité koule Videoanalýza Analýza obrazu Možnosti 3D tisku ve výuce fyziky
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (14.05.2020)
|