|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tereza Hannemann, Ph.D. (31.08.2023)
Cílem kurzu je získání základních teoretických a praktických dovedností spojených s uživatelským testováním herních prototypů a jejich designových cílů. Student po absolvování kurzu je schopen navrhnout základní výzkum své hry a použít měřící relevantní nástroje. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tereza Hannemann, Ph.D. (31.08.2023)
Předmět je zakončen úspěšným složením zkoušky a získáním zápočtu. Ke složení zkoušky je nutné nejprve získat zápočet. K získání zápočtu se požaduje aktivní participace, seznámení se s povinnou četbou a plnění domácích úkolů. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tereza Hannemann, Ph.D. (11.01.2024)
Doporučená literatura
1. Drachen, A., Mirzan-Babaei, P, N., Lennart, N. (2018) Games User Research. Oxford University Press, 566, ISBN: 978-0198794844 Dostupné přes univerzitní licenci zde: https://ebookcentral.proquest.com/lib/cuni/detail.action?docID=5224767&pq-origsite=primo
2. Dörner, R., Göbel, S., Effelsberg, W., & Wiemeyer, J. (2016). Serious games. Cham: Springer.
3.Phan, M. H., Keebler, J. R., & Chaparro, B. S. (2016). The development and validation of the game user experience satisfaction scale (GUESS). Human factors, 58(8), 1217-1247.
4. Rachel Kowert: Aggression, Violence, and Desensitization: State of the Research: Violent Video Games - Aggression, Violence, and Desensitization (2021) I video Dostupné zde: https://www.youtube.com/watch?v=owxk7LMzUSQ&t=62s
5. Daphne Bavelier: Your brain on video games: video dostupné zde: https://www.youtube.com/watch?v=FktsFcooIG8
Další zdroje:
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tereza Hannemann, Ph.D. (31.08.2023)
Přednášky a cvičení, v rámci kterých budou rozebrány základní postupy a metodologie při tvorbě a interpretaci uživatelských testování počítačových her. Procvičení nabytých dovedností na konkrétních příkladech z praxe. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tereza Hannemann, Ph.D. (31.08.2023)
K připuštění ke zkoušce je potřeba pravidelná docházka, četba povinné literatury a plnění zadaných úkolů včetně vlastního testování hry. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tereza Hannemann, Ph.D. (31.08.2023)
Teoretický úvod do Game User Experience Základní koncepty a metodologie Game User Research Co je to zábava a jak se dá měřit? Postoje, změna postojů a počítačové hry - případová studie Počítačové hry a vzdělávání, co zatím víme? Nástroje Games User Research a jejich použití Procesy sběru a vyhodnocení dat Praktická aplikace nabytých znalostí na příkladech z praxe a vlastním projektu |