|
|
|
||
Prostředí strategických počítačových her jsou z hlediska umělé inteligence často složítá a dají se charakterizovat
jako částečně pozorovatelná, nedeterministická, simulovaná v reálné času a obecně velmi rozsáhlá co do velikosti
herních stromů. V rámci přednášky se zaměříme na problémy implementací tradičních prohledávacích algoritmů v
těchto počítačových hrách, představíme prostor skriptů jako alternativu k prostoru akcí, algoritmy pracující s
durativností herních akcí a rodinu algoritmů Monte-carlo Tree Search a možnosti využití evolučních algoritmů pro
pruning herních stromů.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
|
|
||
Získání přehledu o technikách a algoritmech, které se používají při implementaci umělé inteligence pro počítačové hry typu strategie. Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
|
|
||
Předmět je zakončen úspěšným složením zkoušky a získáním zápočtu. Ke složení zkoušky není nutné získat zápočet. K získání zápočtu se požaduje aktivní participace na cvičení a implementace vybraného algoritmu prezentovaném v rámci přednášky. Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
|
|
||
Knihy: RUSSEL, Stuart J. and NORVIG, Peter, 2010. Artificial Intelligence: A Modern Approach. 3rd. Upper Saddle River: Prentice Hall. ISBN 978-0-13-604259-4.
Vědecké články: AUER, Peter, CESA-BIANCHI, Nicolo and FISCHER, Paul, 2002. Finite-time Analysis of the Multiarmed Bandit Problem. Machine Learning. 2002. Vol. 47, p. 235-256. BRANAVAN, S. R. K.; SILVER, David; BARZILAY, Regina. Non-linear monte-carlo search in civilization ii. In: IJCAI. 2011. p. 2404-2410. BROWNE, Cameron B., et al. A survey of monte carlo tree search methods. IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in games, 2012, 4.1: 1-43. CHURCHILL, David; BURO, Michael. Portfolio greedy search and simulation for large-scale combat in StarCraft. In: Computational Intelligence in Games (CIG), 2013 IEEE Conference on. IEEE, 2013. p. 1-8. CHURCHILL, David; SAFFIDINE, Abdallah; BURO, Michael. Fast Heuristic Search for RTS Game Combat Scenarios. In: AIIDE. 2012. p. 112-117. FURTAK, Timothy; BURO, Michael. On the Complexity of Two-Player Attrition Games Played on Graphs. In: AIIDE. 2010. GOSLING, Tim and ANDRUSZKIEWICZ, Piotr, 2014. Divide and Conquer, The Campaign AI of Total War: ROME II. Game/AI Conference Vienna [online]. 2014. [Accessed 20 May 2016]. Available from: https://archives.nucl.ai/recording/divide-and-conquer-the-campaign-ai-of-total-war-rome-ii/ JUSTESEN, Niels, et al. Script-and cluster-based UCT for StarCraft. In: Computational Intelligence and Games (CIG), 2014 IEEE Conference on. IEEE, 2014. p. 1-8. ONTANÓN, Santiago. Informed monte carlo tree search for real-time strategy games. In: Computational Intelligence and Games (CIG), 2016 IEEE Conference on. IEEE, 2016. p. 1-8. ONTANÓN, Santiago. The combinatorial multi-armed bandit problem and its application to real-time strategy games. In: Ninth Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment Conference. 2013.
Sborníky konferencí: Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment Computational Intelligence and Games Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
|
|
||
V rámci přednášky budou jednotlivé oblasti představeny teoreticky, které budou poté v rámci cvičení implementovány a empiricky evaluovány. Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
|
|
||
Znalost látky probírané během přednášek. Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
|
|
||
Charakterizace prostředí strategických her z pohledu umělé inteligence Monte Carlo Tree Search a jeho modifikace Prohledávací algoritmy pracující s durativnost herních akcí - Alpha-beta Considering Durations, Monte Carlo Tree Search considering Durations Prostor herních skriptů a jejich exploitibilita; Portfolio Greedy Search, Nested Greedy Search Využití evolučních algoritmů pro pruning herních stromů Výkonné implementace prohledávacích algoritmů Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
|