|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Brůha, Ph.D. (22.08.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Miroslav Čábelka (15.01.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Miroslav Čábelka (08.01.2020)
1. Úvod do počítačové grafiky 1. Rastrová a vektorová grafika. Rasterizace kružnice a elipsy, typy čar. Ořezávání. 2. Úvod do počítačové grafiky 2. Reprezentace 3D objektů, scéna, kamera, projekční transformace. Zobrazování 3D těles, řešení viditelnosti. Princip sledování paprsku. Úvod do globálního osvětlení. Stínování. 3. Metody reprezentace 3D objektů 1. Konstruktivní geometrie těles. Polyhedron. Tetrahedron. 4. Metody reprezentace 3D objektů 2. Trojúhelníky a sítě trojúhelníků. Algoritmy jejich zjednodušování. Hraniční reprezentace těles. Hranová reprezentace. Plošková reprezentace. 5. Metody reprezentace 3D objektů 3. Objemová reprezentace těles. 6. Metody používané v BIM a CAD systémech. 7. CityGML standard, koncept LOD v CityGML, generalizace 3D modelů budov, měst. 8. Podpora 3D reprezentacím v prostorových databázích. 9. GIS analýzy ve 3D. 10. 3D vizualizace v prostředí webu. Vector Tiles. 3D Tiles. 11. Procedurální modelování 3D objektů. 12. Ostatní: Digital Earth, Digital twin, ... |