Poslední úprava: RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D. (18.07.2023)
Předložená literatura slouží studentům pro inspiraci a podporu při zpracovávání jejich bakalářských prací.
Doporučení pro psaní seminárních, bakalářských a diplomových prací:
https://www.natur.cuni.cz/geografie/socialni-geografie-a-regionalni-rozvoj/studium/bakalarske-studium/doporuceni-pro-psani-seminarnich-bakalarskych-a-diplomovych-praci-1
Zdroje nápomocné obecně při zpracovávání závěrečných prací:
EVANS, D., GRUBA, P., ZOBEL, J. (2011): How to Write a Better Thesis. Melbourne Univ. Publishing, Carlton.
MAREŠ, J., VLČKOVÁ, K. (2013): K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace, 23, 4, 455–477. (především prvních 9 stran)
ŠESTÁK, Z. (2000): Jak psát a přednášet o vědě. Academia, Praha.
Zdroje nápomocné při vyhledávání relevantní literatury a psaní teoretické části práce:
MAREŠ, J. (2013): Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace, 23, 4, 427–454.
Zdroje nápomocné při přípravě, realizaci a analýze výsledků vlastního empirického výzkumu:
CHRÁSKA, M. (2010): Metody pedagogického výzkumu. Grada Publishing, Praha.PELIKÁN, J. (2011): Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Nakladatelství Karolinum, Praha.
PELIKÁN, J. (2011): Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Nakladatelství Karolinum, Praha.
ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. (2013): Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 23, 4, 478–510.
Inspirující česky psané články věnující se výzkumu na poli geografického vzdělávání (z pohledu řešených témat a zvolených výzkumných metod):
ČEŠKOVÁ, T., KNECHT, P. (2017): Analýza problémově orientovaných výukových situací ve výuce přírodovědy. ORBIS SCHOLAE, 10, 2, 93–115.
PEŠKOVÁ, K., JANKO, T., JANÍK, T., SPURNÁ, M. (2018): Proměny postojů učitelů ke kurikulární reformě a jejímu zavádění. ORBIS SCHOLAE, 12, 1, 69–93.
STACKE, V., VOČADLOVÁ, K., REICHERT, R. (2018): Lze žákům zeměpisu pomoci k lepším výkonům změnou řazení testových úloh? – případová studie na studentech Lauderových škol. 8, 2, 69–75.
SVOBODOVÁ, H., DURNA, R., MÍSAŘOVÁ, D., HOFMANN, E. (2019): Komparace formálního ukotvení terénní výuky ve školních vzdělávacích programech a její pojetí v modelových základních školách. ORBIS SCHOLAE, 13, 2, 95–116.
SVOBODOVÁ, H., SPURNÁ, M., KNECHT, P. (2020): Pojetí geografie a geografického vzdělávání u studentů učitelství v Česku. Geografie, 125, 4, 501–526.
TRAHORSCH, P., TRHLÍKOVÁ, D. (2022): Jak si žáci základních škol představují pouště? Biologie-Chemie-Zeměpis, 30, 4, 39–50.
Inspirující anglicky psané články věnující se výzkumu na poli geografického vzdělávání (netradiční výzkumné metody):
GOLEBIOWSKA, I. M., OPACH, T., RØD, J. K. (2020): Breaking the Eyes: How Do Users Get Started with a Coordinated and Multiple View Geovisualization Tool? The Cartographic Journal 57, 3, 235–248.
HALL, R. T., JENSEN, R. R., MCLEAN, D. D. (2013): Learning in the Geoscience Classroom: Q-Methodology, Learning Styles, and Individual Preferences. Journal of Geoscience Education 61, 1, 120–128.
CHENG, I. N. Y., SO, W. W. M. (2015): Teachers’ Environmental Literacy and Teaching – Stories of Three Hong Kong Primary School Teachers. International Research in Geographical and Environmental Education, 24, 1, 58–79.
KANLI, U. (2014): A Study on Identifying the Misconceptions of Pre-Service and In-Service Teachers about Basic Astronomy Concepts. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 10, 5, 471–479.
LANE, R. (2015): Experienced Geography Teachers’ PCK of Students’ Ideas and Beliefs about Learning and Teaching. International Research in Geographical and Environmental Education, 24, 1, 43–57.