|
|
|
||
Pedagogická praxe v oblasti neformálního vzdělávání v geologii a přírodních vědách je určena zejména studentům jednooborového učitelského studia a má přispět k rozšíření možností uplatnění absolventů. V rámci praxe I absolvuje posluchač 5 náslechových (ukázkových) hodin a prakticky odučí 10 hodin ve školních či jiných zařízeních a institucích, které se zabývají mimoškolní prací s dětmi a mládeží cca do 19 let. Součástí praxe je úvodní seminář, který posluchače seznamuje s problematikou neformálního vzdělávání v geovědách a dalších přírodovědných oborech. Pozornost je mimo jiné věnována pedagogice a pedagogickému ovlivňování volného času, organizaci volnočasových aktivit, vhodným metodám a organizačním formám výuky i základní legislativě upravující práci s mládeží. Praxe je zakončena reflexní schůzkou s garantem předmětu a lektory sledovaných aktivit. Poslední úprava: Matějka Dobroslav, RNDr., CSc. (13.02.2019)
|
|
||
Hofbauer, B. (2005): Děti, mládež, volný čas. Portál, Praha. Kaplánek, M. (2017): Volný čas a jeho význam ve výchově. Portál, Praha. Švecová M., Matějka D. (2017) Přírodní a kulturní dědictví Ústeckého kraje. Náměty pro badatelskou činnost žáků základních a středních škol. Nakl. Dr. Ženka, Praha. Poslední úprava: Matějka Dobroslav, RNDr., CSc. (13.02.2019)
|
|
||
POŽADAVKY K ZÁPOČTU - účast na úvodním semináři (před praxí) a reflexní schůzce (po praxi) - včasné odevzdání rozvrhu (mailem garantovi předmětu) - odevzdání protokolů a DPP pedagogů (není-li stanoveno jinak) - hospitace 5 ukázkových hodin (akcí) a odevzdání záznamů (poznámek) k tomu pořízených - odučení předepsaného počtu 10 hodin (akcí) - odevzdání kompletních příprav pro 3 vyučovací hodiny včetně pracovních listů, testů, her, prezentací (v elektronické podobě), poznámek aj. - písemné zpracování reflexe Poslední úprava: Matějka Dobroslav, RNDr., CSc. (13.02.2019)
|