|
|
|
||
Kurz je navržen tak, aby prohluboval postoje k učitelské profesi stejně jako ujasnění si osobního pojetí výuky zeměpisu. Kurz je součástí bloku pedagogických praxí, kterým předchází. Zejména jsou procvičovány dovednosti spojené s plánováním výuky geografie (tematický plán, tzv. příprava na hodinu), dále pak dovednost podporovat a motivovat žáky k učení se zeměpisu, používat vhodné metody a formy výuky a dovednost na základě předem stanovených kritérií hodnotit vlastní činnost (sebereflexe) a činnost žáků. Poslední úprava: Fialová Veronika, Bc. (18.08.2022)
|
|
||
Čapek, R. (2018): Moderní didaktika. Praha, Grada Ginnis, P. (2017): Efektivní výukové nástroje pro učitele. České vydání, EDULAB, Praha. Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. (2008): Školní hodnocení žáků a studentů. Portál, Praha. Kalhous, Z., Obst, O., et al. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál. Lambert, D., Balderstone, D. (2010): Learning to teach geography in the secondary school. Routledge, London and New York. Marada, M., Řezníčková, D., Hanus, M. a kol. (2017): Koncepce geografického vzdělávání. Certifikovaná metodika MŠMT, Praha. Dostupné z: https://www.egeografie.cz/ Pasch M., et. al (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál. Pike, G., & Selby, D.(1994). Globální výchova. Praha: Grada. Řezníčková, D. (2008). Zeměpis a mediální výchova. In. N. Rutová (Ed.), Média tvořivě. Metodická příručka mediální výchovy (s. 238-246, 249-252). Kladno: Aisis, o. s. Řezníčková, D., et al. (2008). Náměty pro geografické a environmentální vzdělávání: Výuka v krajině. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra sociální geografie a regionálního rozvoje. Řezníčková, D. (2012). Zeměpis a zeměpisné otázky. In D. Mandíková, J. Houfková, et al., Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti. Utváření kompetencí žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. (s. 19-21, 129-130). Praha: Česká školská inspekce. Řezníčková, D. et al. (2012). Praha a její okolí: region známý neznámý. Praha: Nakladatelství P3K. Řezníčková, D. et al. (2012). Geografie. Aktivně, aktuálně a s aplikacemi. Praha: Nakladatelství P3K. Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Wiliam, D., Leahyová, S. (2015): Zavádění formativního hodnocení. Learning Sciences International/ EDULAB, Praha. Aktuální články a dokumenty, na které byli studenti upozorněni v semináři. Poslední úprava: Hanus Martin, doc. RNDr., Ph.D. (11.02.2022)
|
|
||
Obsah: 1. Žáci si procvičí typické činnosti učitele spojené s fází projektování, realizace a hodnocení zeměpisné výuky. 2. Žáci dokáží provést výběr učiva pomocí učivových generalizací a klíčových pojmů 3. Žáci aplikují relevantní metody a formy výuky v kontextu stanovených cílů výuky (samostatné příklady aplikace) 4. Žáci dovedou vyvinout a aplikovat kriteriální hodnocení, klasifikaci, sebehodnocení a slovní hodnocení vzhledem ke stanoveným cílům. Podmínky pro zápis: Podmínky pro splnění studijních povinností: Poslední úprava: Fialová Veronika, Bc. (18.08.2022)
|