Smyslem uvedených přednášek a cvičení je osvojení didaktických dovedností, které budoucím učitelům umožňují efektivně řídit proces osvojování učiva chemie.
Kurz probíhá prezenčně, v případě nemožnosti prezenční výuky bude kurz probíhat v on-line prostředí ZOOM nebo Meet.
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (17.02.2022)
- Janoušková, S., Kukal, P. Znamení ďábla, Computer Press, 2006
- Ginnis, P. Efektivní výukové nástroje pro učitele, Edulab, 2017
- Vohlídal, Julák, Štulík Chemické a analytické tabulky, Grada, 1999
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (10.02.2020)
Požadavky ke zkoušce -
Zápočet:
• Úspěšné absolvování alespoň čtyř z pěti průběžných testů (min. 60 % bodů/test) (online či prezenčně dle aktuální situace)
• Splnění všech úkolů v Moodle
• Vytvoření vlastního testu, vyzkoušení v praxi a reflexe (online či prezenčně dle aktuální situace)
Zkouška: • Prezentace na vybrané téma + výstup (rozbor prezentace a výstupu online či prezenčně dle aktuální situace) • Ústní v rozsahu přednášek a cvičení + vybrané pasáže doporučené literatury (online či prezenčně dle aktuální situace)
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (01.10.2024)
Credit:
Successful completion of at least four of five interim tests (min. 60% score/test) (online or in-person as appropriate)
Completion of all Moodle assignments
Creating your own test, trying it out in practice and reflecting on it (online or in person, depending on the situation)
Exam:
Presentation on a selected topic + output (online or in person, depending on the current situation)
Oral in the scope of lectures and exercises + selected passages of recommended literature (online or in person according to the current situation)
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (01.10.2024)
Sylabus
úvod, požadavky, pravidla prezentace, cíle afektivní a psychomotorické
RVP, ŠVP, vyhodnocení DÚ (problémy školství)
tematické plány - vyhodnocení DÚ
didaktické prostředky, pomůcky
didaktické prostředky - metody a formy
didaktické prostředky - metody a formy, IBSE úvod
bezpečnost práce v chemické laboratoři, chemický pokus ve výuce chemie
distanční výuka, e-learning
diferenciace výuky, nadání
hospitace a rozbory, zvané přednášky/workshopy
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (27.09.2020)
Výsledky učení -
Výsledky učení:
Student vyjmenuje základní pravidla prezentace, včetně požadavků na distanční výuku a e-learning.
Student určí specifické cíle afektivní a psychomotorické, které se vztahují k výuce chemie a praktickým činnostem v laboratoři.
Student vyjmenuje druhy a vysvětlí význam didaktických prostředků a metod, které podporují efektivní učení, včetně IBSE (Inquiry-Based Science Education).
Student popíše zásady bezpečnosti práce v chemické laboratoři a provede chemický pokus ve výuce chemie.
Student aplikuje metody diferenciace výuky pro nadané žáky a analyzuje jejich vliv na vzdělávací proces.
Student demonstruje schopnost analyzovat a hodnotit domácí úkoly.
Student navrhne inovativní didaktické prostředky a pomůcky pro zefektivnění výuky.
Student zhodnotí pozitiva a negativa různých způsobů hodnocení ve školní praxi.
Student navrhne a odladí test/písemnou evaluaci znalostí.
Student diskutuje o přínosech hospitací a rozborů v rámci zvaných přednášek a workshopů.
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (01.10.2024)
Learning outcomes:
The student will list the basic rules of presentation, including distance learning and e-learning requirements.
The student will identify specific affective and psychomotor goals that relate to chemistry instruction and hands-on lab activities.
The student will list the types and explain the importance of didactic tools and methods that promote effective learning, including IBSE (Inquiry-Based Science Education).
The student will describe the principles of safety in the chemistry laboratory and conduct a chemistry experiment in the chemistry classroom.
The student will apply methods of differentiating instruction for gifted students and analyze their impact on the learning process.
The student demonstrates the ability to analyze and evaluate homework assignments.
The student proposes innovative didactic means and aids to make teaching more effective.
The student evaluates the positives and negatives of different assessment methods in school practice.
The student will design and debug a test/written evaluation of knowledge.
The student will discuss the benefits of hospitalization and analysis in invited lectures and workshops.
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (01.10.2024)