|
|
|
||
Předmět je zaměřen na problematiku didaktických testů. Věnuje pozornost porozumění jejich teoretickým východiskům (klasická teorie testů a Item Response Theory), možnostem jejich validace a interpretace. Důraz je kladen na rozvoj schopnosti samostatné tvorby školních testů a jejich vyhodnocování.
Otázky spojené s rolí testů ve vzdělávání jsou dále diskutovány v národním a mezinárodním kontextu a etablovanými mezinárodních výzkumy přírodovědné gramotnosti. Poslední úprava: Novotný Petr, PhDr., Ph.D. (09.06.2023)
|
|
||
Problematika školního hodnocení
Teorie testů
Mezinárodní testy
Poslední úprava: Novotný Petr, PhDr., Ph.D. (09.06.2023)
|
|
||
Pro udělení zápočtu bude požadováno:
Průběžné informace a komunikace probíhají v příslušném kurzu Google Classroom. Poslední úprava: Janštová Vanda, RNDr., Ph.D. (28.09.2024)
|
|
||
Okruhy:
V průběhu výuky jsou opakovaně používány anglicky psané odborné podklady – články, ukázky konceptuálních rámců, testových otázek ap. Pro analýzu testových položek je používána anglickojazyčná aplikace ShinyItemAnalysis. U vybraných témat budou naznačeny cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u budoucích učitelů (i jejich žáků) formou zaměření se na specifika distanční komunikace. Pozornost bude věnována rozdílným přístupům k hodnocení žáků a výsledkům jejich práce při využívání distanční a prezenční výuky. Upozorněno bude také na úskalí ale i výhody distančního způsobu hodnocení a na možnosti jejich administrace (online testy a hodnocení).
Poslední úprava: Novotný Petr, PhDr., Ph.D. (09.06.2023)
|